Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bokval

Produkter
(logga in för att koppla)

Toyamiki

Ny medlem
Jag har precis lärt mig gruderna i Photoshop genom moderskeppet.se och har väl inte arbetat så mycket men lite. Det jag nu vill ha tips om är en bok om CS3. Jag har kollat på Scott Kellbys Photoshop CS3 för digitalfotografer som är väldig intressant men undrar om det är någon som vet något om hans nyaste bok Photoshop CS3 - 7-stegsmetoden. Har lite beslutsångest vilken jag ska välja och vilken som jag skulle ha mest nytta av. Mvh Michaela

Vad vill du lära dig?

Det beror ju lite på vad du är ute efter..
I Kelbys bok för digitalfotografer går han igenom mer av funktionerna i Photoshop och hur man redigerar och retuscherar bilderna där.

I hans 7-point method bok så ligger mycket av innehållet i att rädda "dåliga" bilder där mycket av arbetet sker i ACR/LR och sedan finslipas i Photoshop.

Är du helt novis på området skulle jag nog rekommendera den första boken, alltså den för "digitalfotografer".

Båda böckerna är dock riktigt bra. :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto