Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bok om porträttfotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fleshquartet

Ny medlem
Jag letar efter en god bok om porträttfotografering och har letat lite här och var över internet utan några resultat. Boken skall vara på svenska. Är det någon som har några bra tips?
mvh johanna

Hej,

har letat precis som du men inte funnit. Däremot fann jag en engelsk bok som egentligen handlar om ljussättning vid porträttfotografering, men som handlar om alla aspekter inom porträttfoto.

Digital Portrait, Photography and Lightning av Catherine Jamieson & Sean McCormick.

/Christer

Jag lånade en bok om porträttfotografering på bibloteket idag faktiskt. Den är på svenska och skriven av Lennart Nilsson och Ulf Sjöstedt och heter helt enkelt "Porträtt fotografering"
ISBN 91-27-35203-X

Den kanske finns att få tag på fast den är utgiven 1999.

//Lars

Mjo, men har svårt att förstå mer avancerad engelska, och vill inte sitta med en uppslagsbok till vardera mening heller. Men tack för tipset!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto