Annons

Bok om digitalfotografering? Liknande National Geo...

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Hej,

Jag är ute efter en bok som tar upp mycket inom fotograferingskonsten. Vad man skall tänka på när... Hur man skall komponera en bild... Info om slutare, bländare etc.

Tror att National Geographics bok är något som liknar det jag vill ha, men jag vill ha en bok som inriktar sig mot digitalfotografering.

Någon som har något bra tips?

/Karin

PS Tyvärr kan jag inte gå till biblioteket och kolla, för det slutar bara med att jag får med mig 20 böcker hem och när 12 av dem är för gamla och kassa så kommer jag tröttna. DS

På vilket sätt skiljer sig digitalfotografering mot traditionell menar du? Eftersom du vill ha motsvarande, fast med digital inriktning.

Allt det du nämner är ju oavsett om det handlar om Digitalt eller analogt.

/Jeppe - som är en riktig bakåtsträvare och tycker att alla ska lära sig använda en analog kamera först.

Jeppe skrev:
På vilket sätt skiljer sig digitalfotografering mot traditionell menar du? Eftersom du vill ha motsvarande, fast med digital inriktning.

Allt det du nämner är ju oavsett om det handlar om Digitalt eller analogt.

/Jeppe - som är en riktig bakåtsträvare och tycker att alla ska lära sig använda en analog kamera först.

Ingen aning, det är ju det jag vill läsa i böckerna. :) Det kan väl vara sånt som inställningar osv, vad vet jag. Jag vill iaf inte ha en bok som beskriver i detalj om mörkrumsarbete, filmtyper - vilket jag inte har någon aning om NG-boken gör.

/Karin - som är för ung för att lära sig gamla grejor ;) Tyvärr kommer vi komma till en tid då färre och färre börjar med analogt... wake up and hear the music.

ANNONS