Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blybag från 90-talet

Produkter
(logga in för att koppla)

Gomer

Aktiv medlem
Håller på att städa skåpen.
Hittade en oanvänd påse för transport av film vid flygningar.
Märket är Hama och kostade enligt prislappen 220:- ex moms någon gång på 90-talet.
Den var på väg ner i soppåsen men det bar emot att slänga en oanvänd pryl.

Finns kanske någon entusiast som skulle uppskatta den.
Bortskänkes- Först till kvarn

Lagd på lådan till en riktig filmentusiast idag. http://www.enbrabild.se/

Härligt när gamla prylar används istället för en tur till soptippen.

Lycka till med USA-resan Rolf

Visst är det bra med återvinning, men jag undrar just vad säkerhetskontrollen gör med en blypåse efter "11 sep". De ber nog resenären öppna den och köra innehållet genom röntgen. Särskilt flyg i USA. Tidigare räckte det nog med att säga att det var film om de inte kunde lysa igenom. Incheckat baggage får nog ännu tuffare behandling om något är otydligt i röntgen.

Visst är det bra med återvinning, men jag undrar just vad säkerhetskontrollen gör med en blypåse efter "11 sep". De ber nog resenären öppna den och köra innehållet genom röntgen. Särskilt flyg i USA. Tidigare räckte det nog med att säga att det var film om de inte kunde lysa igenom. Incheckat baggage får nog ännu tuffare behandling om något är otydligt i röntgen.

Hej Hans Erik.
När var du senast i USA och eventuellt tog med dig analog film ditt ?

Den var på väg ner i soppåsen men det bar emot att slänga en oanvänd pryl.

Snälla, släng den absolut INTE i "soppåsen" om ingen är intresserad. Bly är ett synnerligen miljöfarligt avfall. Påsen skall lämnas till en återvinningsstation på samma sätt som t.ex. batterier.

Snälla, släng den absolut INTE i "soppåsen" om ingen är intresserad. Bly är ett synnerligen miljöfarligt avfall. Påsen skall lämnas till en återvinningsstation på samma sätt som t.ex. batterier.

Hej Bertil.
Läser du hela tråden så handlar det inte om att slänga något. Och inget har slängts heller. Jag har ju fått den!
Tänka sig Gomer , vad det blev av detta. Men jag är inte så förvånad,under alla dom år som jag funnits med på FS är det mer regel än undantag som en tråd blir vad den startar i.
Jag hoppas att tråden "blir död" nu :
Jag har den och jag vårdar det på ett miljövänligt sätt om någon tvivlar på det.. Den används till det den skall.Den dag jag inte använde den mer så kommer jag att lämna den till en miljöstation.
Slutet gott allting gott ,eller ?

Hej Bertil.
Läser du hela tråden så handlar det inte om att slänga något. Och inget har slängts heller. Jag har ju fått den!

Det beror ju bara på att du visade intresse och inte på trådstartarens omsorg om miljön. Förslaget var ju att slänga den i soppåsen om ingen övertog den, vilket är klart olämpligt.

Tänka sig Gomer , vad det blev av detta. Men jag är inte så förvånad,under alla dom år som jag funnits med på FS är det mer regel än undantag som en tråd blir vad den startar i.
Jag hoppas att tråden "blir död" nu :
Jag har den och jag vårdar det på ett miljövänligt sätt om någon tvivlar på det.. Den används till det den skall.Den dag jag inte använde den mer så kommer jag att lämna den till en miljöstation.
Slutet gott allting gott ,eller ?

Tänka sig om han skrivit att han skulle lämna den till återvinningscentralen istället om ingen ville ha den. Då hade påpekandet aldrig uppkommit, eller hur?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto