Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bluetooth problem OM1

Produkter
(logga in för att koppla)

Joppe61

Aktiv medlem
Vi skulle ansluta sambons OM1 till mobilappen men det går inte att slå på bluetooth.
Jag har testat att stänga av, ta ut batteri och även uppdaterat firmevare utan att det går, raden är gråmarkerad. "objekt kan inte väljas av följande själ, första inställningen ej utförd"
Jag hittar inga andra val att göra någonstans, finns det någon kunnig person som kan hjälpa mig?

Jag tittade i instruktionsboken och det är nog så att du måste följa instruktionerna där för att para ihop dem innan inställningen blir valbar, dvs jag misstänker att du helt enkelt har drabbats av ett klassiskt fall av RTFM.

"Complete the pairing of camera and smartphone or the optional remote control beforehand. [Bluetooth] cannot be selected unless the pairing has been completed."

Tillägg: Jag ska väl säga att den Olympus jag hade för ett antal år sedan nog är den kamera med sämst och minst logiska menyer jag har haft, trots att de ändå inte var så omfattande då de det var en kompakt, och delar av sjukan verkar vara kvar...

Jag tittade i instruktionsboken och det är nog så att du måste följa instruktionerna där för att para ihop dem innan inställningen blir valbar, dvs jag misstänker att du helt enkelt har drabbats av ett klassiskt fall av RTFM.

"Complete the pairing of camera and smartphone or the optional remote control beforehand. [Bluetooth] cannot be selected unless the pairing has been completed."

Tillägg: Jag ska väl säga att den Olympus jag hade för ett antal år sedan nog är den kamera med sämst och minst logiska menyer jag har haft, trots att de ändå inte var så omfattande då de det var en kompakt, och delar av sjukan verkar vara kvar...
Då är det ett klassiskt moment 22 för jag måste ha bluetooth på för att parkoppla med wifi (!)
Jag fixade det enkelt på min egen kamera men inte på sambons.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.