Annons

bloggen funkar inte ...

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Varför i hela fridens namn hoppar radbrytningen ned eller inte rör sig alls när man skriver in text i bloggen? radbrytningen är totalt okontrollerad. Borde inte texten hålla sig inom den givna "skrivrutan"?

När jag publicerar texten hamnar den ibland på två korta rader istället för en lång ... varför?

Har jag ställt in något tokigt?

Funkar in Opera+mac som webläsare till bloggen?

Har också stört mig på det, men ett alternativ du kan ta till själv är att gå in i html och ta bort <p> eller byta ut <p> mot <br /> där du vill radbryta och själv styra radbrytningarna så.

Tack för tipset men jag har inte koll på HTML och tänker inte gå in och fixa i det ... överkurs för mig. Jag vill att det ska funka helt enkelt!

Tack i alla fall!

Förresten testade jag just med Opera (sitter ju ändå också med mac så..) och jag ser ingen skillnad varken när det gäller att skriva eller läsa blogginlägg i Opera mot i FF som jag vanligtvis använder.

Fast en annan grej jag tycker är lite jobbig är att jag inte själv kan se blogginlägg via "visa" innan de publicerats. Sparar jag som utkast fungerar inte det och det hade jag önskat att det gjorde.

lottawe skrev:
Förresten testade jag just med Opera (sitter ju ändå också med mac så..) och jag ser ingen skillnad varken när det gäller att skriva eller läsa blogginlägg i Opera mot i FF som jag vanligtvis använder.

Fast en annan grej jag tycker är lite jobbig är att jag inte själv kan se blogginlägg via "visa" innan de publicerats. Sparar jag som utkast fungerar inte det och det hade jag önskat att det gjorde.

Håller med dig vad gäller "visafunktionen" ...!

ANNONS