Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blogg: antal visningar på bloggens framsida

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Jag tycker det vore smidigt att kunna se antalet gånger ett blogginlägg är visat på bloggens förstasida. Altså preci som det presenteras nu, lägst ner i blogginlägget, men även när man är på förstasidan och ser flera blogginlägg.

Är detta något som kan tänkas, eller är det något som är bortvalt medvetet? :)

Det skulle kunna visas, inga problem.

Apropå det, fn räknas ett inlägg inte ens som visats om det setts via förstasidan.

Men det är ju inte helt rätt. Men att räkna alla inlägg som syns på förstasidan som visade blir inte heller riktigt rätt - för man läser ju dem sällan allihopa om man går till någons blogg, siffran blir lite missvisande.

Vad tycker ni, skall man kanske räkna det översta som visat, eller de tre första, eller...?

clindh skrev:
Det skulle kunna visas, inga problem.

Apropå det, fn räknas ett inlägg inte ens som visats om det setts via förstasidan.

Men det är ju inte helt rätt. Men att räkna alla inlägg som syns på förstasidan som visade blir inte heller riktigt rätt - för man läser ju dem sällan allihopa om man går till någons blogg, siffran blir lite missvisande.

Vad tycker ni, skall man kanske räkna det översta som visat, eller de tre första, eller...?

Jag tycker nog din tanke med att det översta inlägget på förstasidan räknas som visat vore bra. Iaf jag tycker det är intressant att hålla lite koll på hur många gånger respektive inlägg är visat. Jag installerade någon slags räknare här om dagen, men den visar ju totala antalet besök till bloggen, men jag kan inte sortera det per inlägg med den.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto