Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blogbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Tidigare laddade jag alltid upp bilderna som jag ville använda i bloggarna till ngt av mina album först, därefter valde jag bilderna från dialogrutan för att lägga in bilder i bloggarna. Då kunde jag ändra ordningen på bilderna i albumen såklart.

Nu hämtar jag bilderna direkt från datorn i dialogrutan, fördelen är ju att när någon läser bloggen behöver man bara klicka en gång för att se bilden förstorad till max. Ofta när jag tittar på bloggar klickar jag upp första bilden till max, sen kör jag med högerpilen för att titta på nästa bild, då slipper släcka bilden och sen klicka upp nästa. Nu ser jag när jag tittar på egen blogg att när jag gör så får jag med bilder jag visserligen laddat upp denna väg men sen valt att inte ha med i bloggen. Det hjälper inte att utnyttja redigera-programmet och så i dialogrutan radera bilderna, de kommer med i alla fall om man tittar på dom på det sätt jag beskrev. Var ligger bilder jag laddat upp på detta sätt? Går det att redigera, ändra ordning tex?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar