Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtrar till studio

Produkter
(logga in för att koppla)

nolime

Medlem
Jag är nybörjare på studiofotografering och har lånat 2st 150ws blixtrar för att labba lite hemma. Tanken är att jag just nu ska bygga upp en enklare studio för porträtt hemma och senare försöka få tag i utrymme för att bygga en helkroppsstudio.
Tanken med detta är att jag vill köpa en tillräckligt bra utrustning som jag senare kan ta mig till nästa projekt.

Hur kraftiga blixtrar kommer jag behöva?
Jag vet att jag kan klara mig på 150ws nu men senare kommer behöva kraftigare blixtrar antar jag? Eller kan jag dra nytta av 150ws som tex bakgrundsbelysning vid helkroppsfotografering vid ljusstarka klara bilder?
Hur bör jag göra? Köpa bättre utrustning direkt?

Jag är mycket tacksam för svar så att jag kan göra ett så vettigt köp som möjligt.
Mvh Emil Olsson
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.