Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtfråga D70-SB600 (bröllopsfoto)

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej, jag har några frågor rörande blixtfoto med denna "set up".

Jag ska snart fota lite på ett bröllop och skulle vilja ha lite bra tips (ska åka och "provfota" en gång innan bröllopet också).

För bästa resultat hade jag tänkt att använda SB600 vid sidan om på ett stativ och eventuellt rikta den mot någon reflexskärm. Är det en bra idé och vad bör man satsa på för reflexskärm?

Måst eman alltid avfyra pop up-blixten för att kunna använda SB600 vid sidan om?

Är blixtzoomen endast manuell när man kör den på sidan om, eller går den att ställa om till automatisk?

Hoppas på bra svar =)

MVH

Fredrik

-big kahuna- skrev:
Hej, jag har några frågor rörande blixtfoto med denna "set up".

Jag ska snart fota lite på ett bröllop och skulle vilja ha lite bra tips (ska åka och "provfota" en gång innan bröllopet också).

För bästa resultat hade jag tänkt att använda SB600 vid sidan om på ett stativ och eventuellt rikta den mot någon reflexskärm. Är det en bra idé och vad bör man satsa på för reflexskärm?

Måst eman alltid avfyra pop up-blixten för att kunna använda SB600 vid sidan om?

Är blixtzoomen endast manuell när man kör den på sidan om, eller går den att ställa om till automatisk?

Hoppas på bra svar =)

MVH

Fredrik

Ja, du måste ha den interna blixten uppfälld i commander-mode och blixtzoomen blir manuell.

Tack Daniel. Då är det bara frågan om reflexskärm kvar =) Hoppas någon har erfarenheter och tips.

MVH

Fredrik

Jag har en D100 med SB 80 DX och den blixten zoomar med kabel Nikon sC 17. Full kontroll på allt som om blixten satt på kameran. Kostar dock en hel del den sladden!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto