Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixten trasig (HVL-F56AM)

Produkter
(logga in för att koppla)

CalleStahl

Aktiv medlem
Jag har ett underligt problem men min blixt.

Den har följande symptom:

* Slår inte alls vis vissa brännvidder medan vid vissa slår den varje gång och vid ytterligare vissa så slår den ca 50% av fallen.

* När den slår så är det runt 50% chans att den slår med full styrka vilket oftast medför en rejäl överexpo.

Är det någon som har en gissning om den går att rädda? Och vad kan felet vara?

Jag har en Minolta Program Flash 5600HS(D) vilken förmodligen är samma blixt.

Den hade precis samma symptom.

Reparartionen blev dyr och nu i efterhand så ångrar jag att jag betalade så mycket.
Det var ett tag sen men vad jag kommer ihåg så gick det på runt 2000 kr.

//Pryzze

Finns det garanti kvar på grejorna så lämna in dom!

Det kostar oftast mer än det smakar att reparera märkesvaror! Kolla på Denna blixten på tradera. Använd sedan din Sonyblixt i manuell läge som slav. Du får en trevligare ljussättning med två blixtar.

Finns det garanti kvar på grejorna så lämna in dom!

Det kostar oftast mer än det smakar att reparera märkesvaror! Kolla på Denna blixten på tradera. Använd sedan din Sonyblixt i manuell läge som slav. Du får en trevligare ljussättning med två blixtar.

Tyvärr så funkar den sporadiskt som slav med då den är lika opålitlig med avfyrningen med trådlöst med.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto