micra
Medlem
Min canon300d slår ofta blixten så att människorna blir alldeles vita i ansiktet, man ser nästan inte vem det är ;-) även om jag har vitbalansen inställt på blixtläge så blir det så.
har ingen extern blixt, klart det skulle bli bättre med en sådan men har inte haft råd än!!
har provat olika inställningar men tycker endå att tendensen finns till detta "vita" fenomen.
vad finns det för alternativ?
tycker att det ändå skall gå fixa till så att jag slipper detta problem!!
nån som känner igen sej eller ska jag bara handla extern för att komma bort från detta!?
andra problemet som är irriterande är innebilder när det är en grupp männskor som ska rymmas på en å samma bild.
jag ser inte i sökaren att bilden blir så suddig, men när jag lagt in den i datorn så är det ingen bra bild.
skärpan kan vara BAKOM alla människor på väggen eller nåt.
är det canon300d;s af som är dålig eller är det mitt billiga objektiv som måste bytas?
är inte så erfaren så det kanske rentav är så att jag inte är så duktig.
men tycker endå att om motivet fyller upp i princip hela bilden så ska inte autofocusen finnas på nåt som är längst bak!!!!
hoppas de finns nån med nåt svar! mvh micra
har ingen extern blixt, klart det skulle bli bättre med en sådan men har inte haft råd än!!
har provat olika inställningar men tycker endå att tendensen finns till detta "vita" fenomen.
vad finns det för alternativ?
tycker att det ändå skall gå fixa till så att jag slipper detta problem!!
nån som känner igen sej eller ska jag bara handla extern för att komma bort från detta!?
andra problemet som är irriterande är innebilder när det är en grupp männskor som ska rymmas på en å samma bild.
jag ser inte i sökaren att bilden blir så suddig, men när jag lagt in den i datorn så är det ingen bra bild.
skärpan kan vara BAKOM alla människor på väggen eller nåt.
är det canon300d;s af som är dålig eller är det mitt billiga objektiv som måste bytas?
är inte så erfaren så det kanske rentav är så att jag inte är så duktig.
men tycker endå att om motivet fyller upp i princip hela bilden så ska inte autofocusen finnas på nåt som är längst bak!!!!
hoppas de finns nån med nåt svar! mvh micra