Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtarm med TTL-kabel

Produkter
(logga in för att koppla)

Numse

Aktiv medlem
Jag ska skaffa en Magic arm för makrofoto samt en E-TTL cabel till min 270EX, men jag hittar ingen kabel som har fästen ovanpå skon där man kan sätta fast armen.

Detta är armen jag tänkte:
http://viewitem.eim.ebay.se/SKIER-9...onitor-Flexible-Holder-DSLR/281084219350/item

Jag vill alltså sätta fast kabeln på kameran som vanligt, sen armen i en sko på kabeln, och sedan fästa kabelns yttre sko på armens "hand" och sen blixten på kabelskon längst ut. Hoppas någon förstår vad jag menar :) annars får jag rita. Jag hittar i alla fall ingen sån kabel, hoppas någon kan hjälpa till.
 

Det är en kopia av Canons OC-E3, så både borde väl funka?

Men, jag har för mig att den yttre blixtskon är en mindre variant som bara fungerar till två olika speedlite blixtar, och ingen av dem är 270EX.

Jag har Canon OC-E3 och den fungerar ihop med min 270EX II. Kan inte se något som skulle göra att den inte fungerar med vilken Canon-blixt som helst.

Det enda jag kan sakna är en ring som låser blixtfästet i tillbehörsskon på blixtarmen. Det gäller alltså att tillbehörsskon är lite tajt. Den delen som fästes på kameran har en låsning så att väderskyddet fungerar.
 
Det är en kopia av Canons OC-E3, så både borde väl funka?

Canons egna har väl inte en hona uppepå skon som man fäster på kameran?

Jag har Canon OC-E3 och den fungerar ihop med min 270EX II. Kan inte se något som skulle göra att den inte fungerar med vilken Canon-blixt som helst.

Det enda jag kan sakna är en ring som låser blixtfästet i tillbehörsskon på blixtarmen. Det gäller alltså att tillbehörsskon är lite tajt. Den delen som fästes på kameran har en låsning så att väderskyddet fungerar.

Se här. Vet inte om det är exakt samma kabel som på kaffebrus, men det är tydligen en annan hona på den ena som är mindre och inte funkar till 270.

http://www.ebay.com/itm/iShoot-2-5m...=Camera_Flash_Accessories&hash=item3a7ed1b3cb
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.