ANNONS
Annons

Blixt vid naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

simmarsunk

Ny medlem
Jag får väl anses som nybörjare vad gäller naturfoto och jag har en fråga.
Vad är det för blixtar som gäller när det kommer till att till exempel lätta upp motljus etc.
Allt som oftast använder jag ett 70-300mm zoom till min Nikon D70.
Jag bor i Tanzania och är ute mycket och fotar i skarpt solljus och gulbrun växtlighet på savannen.

Vad ska jag lägga pengarna på i blixtväg?

MVH
//Johan
 
Lånar tråden lite.

Jag och tjejen funderar på att åka till Afrika nästa sommar och ganska säkert blir det safari i Tanzania. Kan du ge några andra tips/erfarenheter du stött på "där nere" så vore det jättekul.

Min utrustning är 350D, Canon 18-55, Sigma 28-70 EX, Sigma 70-300 APO DG och då har jag säkert investerat i ett vidvinkel-obj. också (antagligen Sigma 10-20). Polfilter har jag också.

Vi kommer resa runt i ca 4 veckor så jag orkar nog inte släpa på alltför mycket, dessutom är det ju värt rätt mkt som man måste gå och tänka på.

Tacksam för tips.

PS. Jag går också i funderingarna på att skaffa ett Sigma 18-200mm som "reseoptik" och skita i det där allra sista i kvalitet.
 
simmarsunk skrev:
Jag får väl anses som nybörjare vad gäller naturfoto och jag har en fråga.
Vad är det för blixtar som gäller när det kommer till att till exempel lätta upp motljus etc.
Allt som oftast använder jag ett 70-300mm zoom till min Nikon D70.
Jag bor i Tanzania och är ute mycket och fotar i skarpt solljus och gulbrun växtlighet på savannen.

Vad ska jag lägga pengarna på i blixtväg?

MVH
//Johan

Jag ser bara 2 val, SB-600 eller SB-800, det är de enda blixtarna som garanterat till 100% fungerar med D70'n.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.