Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Nikon D5000

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulfie81

Aktiv medlem
Hej!

Jag vill ha en blixt men är sådär sugen på att betala flera tusen så tänkte köpa en 3e parts blixt kanske begagnad, bara för att prova! Jag tänkte på typ Metz, Soligor, Exakta och alla dom!
men när det står tex Soligor MZ400 AF till Canon.... vad skiljer den från en till Nikon? i mina ögon är det samma blixt ofta har dom ju samma beteckning osv.. så vad jag undrar, skiljer det egentligen något på En 3e parts blixt till Canon eller Nikon? Borde la vara samma? :)

ha det gött
tack för hjälpen

mvh uffe

Om automatiken skall fungera måste blixten vara anpassad till rätt kameramärke. Annars kan du bara köra manuellt läge.
Du kan också leta efter en begagnad Nikon SB-600 som är en bra blixt till överkomligt pris.
Jag var länge inne på att köpa en Metz "super-deluxe" till Nikon (kommer ej ihåg namnet), men efter att ha snokat runt på forum länge och väl köpte jag en Nikon SB-800 som jag är oerhört nöjd med.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto