Annons

Blixt till min Contaflex?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tickolas

Aktiv medlem
Hej alla!

Någon som kan rekommendera en bra elektronisk blixt som passar min Contaflex Super? Tänker mig i prisklass max 400 kr. Med bra menar jag att den gärna får sluka lite mindre batterier och är något sånär portabel.

Fick även hem två blixtar idag som jag ropat in på auktion:
- Nissin 400HA
- Achiever 260T

Räcker dessa gott? Har inga vettiga batterier att testa med just nu, men ackumulatorn låter i alla fall när jag sätter i en bunt ICA-batterier. Achievern saknar dessutom sladden in till kameran. Om någon har korn på var man kan få tag på en sådan sladd vore det klockrent =)
 
Photax har pc-sync-kabel om det är det du behöver.

Hehe, jepp. Dock har jag lekt av mig på lampblixtar vid det här laget ^^ Låg för övrigt en sån här i kartongen med resten av blixtarna. Fanns till och med några lampor till, problemet är väl mest att den vill ha ett 22-voltsbatteri också =D

Är ute efter en elektronisk blixt av den här typen, eller kanske något sånt här. =)

Edit: Kabeln från den Photaxen passar tyvärr inte till Achievern =/
 
Hehe, jepp. Dock har jag lekt av mig på lampblixtar vid det här laget ^^ Låg för övrigt en sån här i kartongen med resten av blixtarna. Fanns till och med några lampor till, problemet är väl mest att den vill ha ett 22-voltsbatteri också =D

Är ute efter en elektronisk blixt av den här typen, eller kanske något sånt här. =)

Edit: Kabeln från den Photaxen passar tyvärr inte till Achievern =/

Det finns blixtskoadapter att köpa på photax annars så kan du använda pc-kabel in till kameran.
 
Ett råd från mig, National 287S eller 387S.

Hm, ser jättebra ut, satsar på en sån om jag hittar till vettigt pris =) Lyckades få liv i Nissin-blixten, men jäklar vad klumpig den är! Håller lite koll efter en likvärdig som jag kan få ner i ett platt fodral, typ som Achievern.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.