David G
Aktiv medlem
Min ena blixt minolta 3600hsd (hadde två stycken) verkar ha gått sönder, om jag inte hittar en likadan vad är bäst då? En gammal minolta 5600hsd eller en nyare Sony HVL-F42AM? Fungerar Sony blixten med min gammla kamera? Och fungerar Minolta-blixten med t.ex. en Sony A300 om jag byter kamera snart?
Helst skulle jag ju vilja ha en Sony-blixt för att den är nyare än en gammal minolta-blixt, men det är ju en fråga om pris mot prestanda. Och HVL-F42AM är ju lite svagare än 5600hsd.
Blixten ska användas trådlöst tillsammans med min andra 3600hsd-blixt.
Finns det någon stor nackdel med att köpa en minolta 5600hsd? mer än att den är gammal? Över/under exponering eller andra vanliga fel?
Jo en fråga till, om man ställer en Sony HVL-F42AM eller en Minolta 5600hsd på manuell effekt, fungerar det även om man har blixten trådlöst? Det skulle ju isåfall vara en liten fördel mot en 3600hsd som inte har nån manuell effekt inställning.
Tänkte att jag skulle använda de båda blixtarna som portabla studio-blixtar
Helst skulle jag ju vilja ha en Sony-blixt för att den är nyare än en gammal minolta-blixt, men det är ju en fråga om pris mot prestanda. Och HVL-F42AM är ju lite svagare än 5600hsd.
Blixten ska användas trådlöst tillsammans med min andra 3600hsd-blixt.
Finns det någon stor nackdel med att köpa en minolta 5600hsd? mer än att den är gammal? Över/under exponering eller andra vanliga fel?
Jo en fråga till, om man ställer en Sony HVL-F42AM eller en Minolta 5600hsd på manuell effekt, fungerar det även om man har blixten trådlöst? Det skulle ju isåfall vara en liten fördel mot en 3600hsd som inte har nån manuell effekt inställning.
Tänkte att jag skulle använda de båda blixtarna som portabla studio-blixtar