Annons

Blixt till Dynax D5

Produkter
(logga in för att koppla)

christianhylse

Aktiv medlem
Hej,
skulle vilja införskaffa mig en extern blixt (gärna en som syncar via ir, men det kanske de flesta nya blixtar gör)
till Konica Minolta Dynax 5D.
Vilka finns?
Går det att köpa begagnat via blocket, tradera och ebay? - jag menar - funkar de gamla blixtrarna så länga de passar i blixtskon?
Vill helst inte betala 2500-3000 för en blixt, finns inte utrymme för så mycket i min budget just nu.

(jag vet att man får vad man betalar för,
men jag är en simpel amatör och klarar mig med en OK blixt)
 
Nej, du får nog hoppas på att Sony släpper nåt snart eller köra manuellt med någon av de gamla. 3600Hs(D) eller 5600 är det som gäller för att automatiken ska funka har jag för mig. Eller Sigma EF-500 DG Super som även den ligger på drygt 2000.-
 
Jag har en 3600HS(D) till min 5D som jag verkligen kan rekommendera. Den synkar dock inte med ir men man kan köra den trådlöst genom att synka den med den inbyggda blixten.
(5600HS(D) ska det vara, 5600(HS?) passar men måste köras manellt.)
 
funkar denna till Dynax 5D?
Konica Minolta Program Flash 2500HS D

tycker det är trist
att det är så få blixtar
som funkar till Minoltas digitala systemkameror.
förstår inte varför det ska vara så krångligt.
 
japp, får försöka hitta den på begagnatmarknaden,
har sett på den ebay.de, men den har gått för
för mycket pengar. Fast jag vet ju å andra sidan inte hur mycket man ska betala för en begagnad blixt av denna typ. Vet inte ens vad den kostar som ny. Någon som vet? pricerunner.se? Ja, de vet säkert. Och nu har jag nog redan svarat på min egna fråga.
 
tack!
nu vet jag vad jag ska önska mig i födelsedagspresent!


förresten, det står "tillbehör OMNIBOUNCE" och ursäkta en okunnig Blekingebo, men vad i hela fridens namn är en OMNIBOUNCE? Behöver man en sådan?
 
Tips vid Blixtfoto med 5D'n med;