Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixt till Dimage 7i minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

mbrihler

Aktiv medlem
En kompis har en gammal dimage 7a minolta och nu behöver han en bra blixt till den.

Vilken ska han köpa?.

han använder kameran bara privat och till alldaglig fotografering, dvs inget specifikt.

så en allsidig blixt enkelt sagt.

själv hade jag nog valt Sigmas DG Super 500, men nu kör jag Canon så är inte lika bra med i spelet på minolta sidan.

Någon av dessa tre..beroende på krav:

Minolta Blixt 2500 D 1407 kr
Minolta Blixt 3600HS D 2687 kr
Minolta Blixt 5600HS D 4093 kr

Prisuppgifter från: http://www.cyberphoto.se/ information om blixtarna finns på sidan.

en fråga till

Varför går det inte att ansluta en vanlig gammal hederlig blixt (med endast - och + pol) till denna kamera och köra på Manuellt läge? (ej ttl)
Detta funkar ju på Canons 300D m.fl.

mbrihler skrev:
En kompis har en gammal dimage 7a minolta och nu behöver han en bra blixt till den.

Vilken ska han köpa?.

han använder kameran bara privat och till alldaglig fotografering, dvs inget specifikt.

så en allsidig blixt enkelt sagt.

själv hade jag nog valt Sigmas DG Super 500, men nu kör jag Canon så är inte lika bra med i spelet på minolta sidan.

Hade en 3600 blixt till Minolta 7i, funkade bra

Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar