Annons

blixt till D70

Produkter
(logga in för att koppla)
som jag skrev i ett annat inlägg? är inte "typ" den enda skillnaden att 800an hänger med i seriebildtagning? Annars är det väll inte så brutalt annorlunda?
 
Kolla den här tråden också:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=33613

Sammanfattnig:
*800 kan styra andra blixtar
*Den är lite starkare
*Du får med en "omni-bounce-pryl" för att diffusera ljuset.
*Du får också ett inbyggt reflexkort som 600:an saknar.
*Den har SU-4-funktionalitet vilket gör att du kan låta både din interna blixt och 800:an bidra till en exponering, men du får ställa det mesta manuellt.
*Stroboskop-mode.
*Färgfilter

Nu ser jag att jag har gjort nästan en kopia av sammanfattningen som finns på länken högre upp i tråden så jag slutar här.

/David
 
hehe då har jag en fråga.. har kollat lite nu och det verkar inte va någon butik i stan som har 600.. är det värt att betala 3200 för en 800 då? Jag är ju inte proffsfotograf men för det betyder det ju inte att man ska gå omkring o ha dålig utrustning.. aja ni förstår :) tack på förhand!
 
3200 för en SB-800 måste vara ett mycket bra pris. Om det är värt de extra slantarna jämfört med 600:an kan du nog bara själv bedöma. Jag var i precis samma sits som du innan jag köpte min 800. Skillnaden var nog kring 500kr då och jag resonerade som så att jag absolut tänkte skaffa en omnibounce om jag köpte 600:an plus att jag var väldigt sugen på SU-4-läget på 800:an för att kunna använda både inbyggda blixten och 800:an samtidigt.

Så här i efterhand kan man väl säga att SU-4-läget har jag använt ett fåtal gånger men omnibouncen har jag på rätt ofta och reflexkortet används också en hel del. Skulle jag klarat mig lika bra med en 600? Antagligen. Saknar jag de 500kr (minus vad en omnibounce kostar)? Absolut inte. Man får väl fråga sig om man hellre lägger de 500 kronorna som en del i ett objektivköp kanske.

/David
 
Blixt

Tack David för dina inlägg // har beställt en 800 priset var bra samt att det var mer utrustat med teknik samt tillbehör //
MVH Hazze
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.