campokatt
Aktiv medlem
Har tänkt att skaffa mig en blixt till min eos40. Finns mycke o välja på har jag sett. Tänker använda den som vanlig blixt både när man är innomhus o det är skumt samt ute vintriga o ljusa dagar.
I framtiden vill jag nog kanske köpa en till o använda dom i en liten produkt/porträtt studio....
Har mest kikat på Canons egna blixtar, är det verkligen motiverat att köpa 580exII istället för 430exII om man inte absolit behöver ljusstyrkan. Finns det några andra funktioner saker med den dyrare som gör ett kör motiverat?
Kan man föresten använda den inbyggda blixten i kameran samtidigt?
Tittade oxå lite på Metz 58. Den verkar oxå häftig med två blixtrör tex... Kunna köra med både upplättning o mer allmänljus lixom..
Finns det anledning att köpa Canon orginal istället för denna??
Hur jämför man ledtal med Ws som studioblixtars effekt brukar anges i?
/Matte
I framtiden vill jag nog kanske köpa en till o använda dom i en liten produkt/porträtt studio....
Har mest kikat på Canons egna blixtar, är det verkligen motiverat att köpa 580exII istället för 430exII om man inte absolit behöver ljusstyrkan. Finns det några andra funktioner saker med den dyrare som gör ett kör motiverat?
Kan man föresten använda den inbyggda blixten i kameran samtidigt?
Tittade oxå lite på Metz 58. Den verkar oxå häftig med två blixtrör tex... Kunna köra med både upplättning o mer allmänljus lixom..
Finns det anledning att köpa Canon orginal istället för denna??
Hur jämför man ledtal med Ws som studioblixtars effekt brukar anges i?
/Matte