Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixt råd

Produkter
(logga in för att koppla)

chilisauce

Medlem
Var inte riktigt säker på var det här ämnet passade in bäst men nu får det ligga här.

Köpte nyligen en Metz 58 AF-1N blixt till min nikon d3000. Är jätte nöjd med blixten förutom en detalj. Kan inte använda den trådlöst då d3000 inte har något inbyggt stöd för det.

Första tanken är ju givetvis att köpa en su-800 men när jag tittade lite på priset och såg att det låg i samma pris klass som en hyfsad blixt så tänkte jag att jag kanske kunde köpa en till blixt istället och använda metz blixten som 'master' på kameran.

Min fråga är då om det ens går att göra så eller om jag missat nått och sen om jag kommer att ha någon nytta av att ha två blixtar och om det är några funktioner jag får med su-800 som jag kommer att sakna om jag använder metz blixten istället.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.