nelsing
Aktiv medlem
Hej, börjar bli dags att skaffa sig en off camera blixt till min nikon d7000 och jag har en väldigt begränsad budget så just nu verkar en SB-400 vara det som är aktuellt. Utöver det så vill jag ju ha ett stativ för blixten, eller lightstand kanske det kallas så jag vill ha tips på billiga och så stabila som möjligt. Samt en skaplig softbox som även den bör vara billig. Ja och en sådan kabel man har mellan kamera o blixt, vad de nu än kan heta.
Det som är tänkt nu i första hand är lite stilfulla nakenfoton som en vän vill att jag ska ta på henne, men känner att jag kommer behöva lite bättre ljussättning för det. Så mycket tacksam för alla tips, vet ni något billigt alternativ på en annan blixt som eventuellt är bättre så tar jag gärna emot det med.
Tack på förhand.
Det som är tänkt nu i första hand är lite stilfulla nakenfoton som en vän vill att jag ska ta på henne, men känner att jag kommer behöva lite bättre ljussättning för det. Så mycket tacksam för alla tips, vet ni något billigt alternativ på en annan blixt som eventuellt är bättre så tar jag gärna emot det med.
Tack på förhand.