Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Blixt och 5 månades bebis HJÄLP!
- Trådstartare joyn
- Start datum
bengt-re
Aktiv medlem
Du behöver ju inte blåsa en 600Ws studioblixt rakt i ögonen på någon och då verlligen inte en bebis, men nej - det är inte farligt för ett friskt barn med blixtar - provocera dock inte i onödan med blixtar rakt i ögon då det är obehagligt för alla och än mer för ett litet barn som inte kan skydda sig och som inte fattar vad det är. indirekta blixtar ger trevligare bilder och är behagligare för motivet också samt minskar risken för röda ögon vilket man nästan alltid annars får på små barn.
Danyael_X
Aktiv medlem
Jag har själv fått en 2000Ws Broncolor agg tömd i nyllet på ca 60cm avstånd och jag kan säga att det är fruktansvärt otrevligt och jag såg inte ett skit i en halvtimme.
Det är farligt och rekommenderas inte att man ser rakt in i blixtar när de bränner av. Man kan bli blind eller få andra skador på ögonen, för det är som att se in i solen med en kikare.
Men det var ett klantigt misstag av en oerfaren och okunnig fotoassistent som jag arbetade tillsammans med.
Men rätt hanterade är blixtar fullkomligt harmlösa, kom i håg att ljusets styrka avtar med kvadraten på avståndet.
Cheers
Chris
Det är farligt och rekommenderas inte att man ser rakt in i blixtar när de bränner av. Man kan bli blind eller få andra skador på ögonen, för det är som att se in i solen med en kikare.
Men det var ett klantigt misstag av en oerfaren och okunnig fotoassistent som jag arbetade tillsammans med.
Men rätt hanterade är blixtar fullkomligt harmlösa, kom i håg att ljusets styrka avtar med kvadraten på avståndet.
Cheers
Chris