Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixt för både digitalt & analogt

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag har just nu en Nikon F90x kamera och planerar att köpa en D70 eller D70s inom kort. Jag skulle vilja ha en blixt som passar till båda dessa kameror, finns det någon sådan? Hur är det med Speedlight Sb-600 och Sb-800 blixtarna, är de bara för digitala systemkameror eller kan de funka även med analog kamera? Det är iallafall ttl-blixt som ska vara med F90x-en vet jag...
Hur är det förresten med objektiv, jag har ett 28-200 tamhron objektiv till F90x-en, kan det passa med D70n? Tacksam om någon kan hjälpa mig!

Du är rätt ute med blixtvalet. SB-600 och SB-800 är vad som gäller för digitalarna. De funkar också med vanlig TTL på din F90x.

När det gäller objektiv så fungerar alla objektiv även på D70 så länge de har autofokus.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto