Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt,extern, till Pentax K100D ???

Produkter
(logga in för att koppla)

TrulyDeeply

Medlem
Jag är erbjuden jobb som vimmelfotograf ( för er som inte vet vad det är: man jobbar på olika nattklubbar och barer och tar kort på gästerna där och ger ut visitkort av företaget man jobbar på som oftast är en community där gästerna är medlemmar på ).

Saken är den att jag inte får jobbet om jag inte skaffar mig en extern blixt till min digitalsystemkamera Pentax K100D.

Blixten ska klara av att lysa upp dovt belysta miljöer som det är på uteställerna.

Jag är studerande och har inte direkt mycket pengar att ge för detta, så alla tips är välkomna!

Behöver alla tips om köpställen och blixttyper och allt annat ni känner till som jag kan ha nytta av!

Tack på förhand!!
mvh // Sarah
 
Jag kan rekomendera Soligor DG-420 Z. Den är en av de få blixtar från tredjepartstillverkare som klara P-TTL. Den kostar bara 1380kr på cyberphoto och kan vinklas uppåt/bakåt och åt sidorna.
Den kommer garanterat räcka för dina behov.
Kör med uppladdningsbara AA-batterier istället för alkaliska så får blixten hyffsat snabb återuppladdning mellan bilderna.
Blixten tjuter lite men jag tror inte det blir några problem eftersom det troligen kommer vara lite musik i bakgrunden.

/Peder
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.