Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt eller objektiv till mig 600D?

Produkter
(logga in för att koppla)

victorchi

Avslutat medlemskap
Hejsan!
Jag tänkte uppgradera/köpa ny tillbehör. Då står det mellan en 430 Ex II eller en 50mm 1.8. Jag brukar bilder på sport t. Ex. Handboll och extreme sporter samt. porträttbilder . Men jag ska börja lite smått nu. Så bör jag skaffa mig en ny blixt eller objektiv?

Har en 600D med standard objektiv på.

Antar att di med standardobjektiv menar någon sorts ljussvag zoom från lite vidvinkell till kort tele.
Blixten lär inte hjälpa dig mycket med handbollsbilder, om det hjälper vid extreme sporter beror lite på situationen och sporten men oftast är den nog inte till så stor nytta. En 50/1.8 kommer däremot kommer att fungera bra för dina porträtt. Genom den större bländaren får du möjlighet att lägga bakgrunden i behaglig oskärpa. Så jag hade valt objektivet först om jag varit du.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto