Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Blixt Canon EOS 1200D
- Trådstartare Mats Wern
- Start datum
Micke7406
Aktiv medlem
Vill du ha en bra blixt med E-TTL till ett bra pris vill jag rekommendera YONGNUO YN565EX Ⅱ Speedlite
http://www.lightinthebox.com/sv/yon...dslr-e-ttl-wireless-flash-svart_p1600704.html
Betydligt bättre pris än Canons egna.
http://www.lightinthebox.com/sv/yon...dslr-e-ttl-wireless-flash-svart_p1600704.html
apersson850
Aktiv medlem
Canons nuvarande 430 heter alltså 430 EX II. Den tidigare versionen är mer begränsad.
henrik85
Aktiv medlem
Vill du ha en bra blixt med E-TTL till ett bra pris vill jag rekommendera YONGNUO YN565EX Ⅱ Speedlite
Instämmer. Jag har 560 IV (OBS! Inget TTL här) men det är en fantastiskt bra blixt om man kan tänka sig manuell styrning.
Jag betalade dryga 600:- för den och då är frakt inräknad från England. Canons motsvarighet är: 430/580 (de kommer såklart med TTL) men då kostar då också 3000:-/4.500:-
apersson850
Aktiv medlem
Bra blixtar från tillverkare som Canon och Nikon kostar rejält. De brukar fungera bra också.
Blixtar från tillverkare som Yongnuo är betydligt billigare. Ofta fungerar de bra ändå, men det finns fler undantag från den regeln. Men många gånger är de ju så billiga att man kan kasta dem i soptunnan utan större ånger om de inte var bra.
Blixtar från tillverkare som Yongnuo är betydligt billigare. Ofta fungerar de bra ändå, men det finns fler undantag från den regeln. Men många gånger är de ju så billiga att man kan kasta dem i soptunnan utan större ånger om de inte var bra.
Micke7406
Aktiv medlem
Bra blixtar från tillverkare som Canon och Nikon kostar rejält. De brukar fungera bra också.
skulle nog villa påpeka att blixtarna jag har ifrån Yongnuo har BÄTTRE kvalite än canons dito,
apersson850
Aktiv medlem
Jag har bara petat på någon enstaka Yongnuo, och den var inte mycket att hänga i granen. Men det är ju bra att många då tycks vara välgjorda.
henrik85
Aktiv medlem
Jag har bara petat på någon enstaka Yongnuo, och den var inte mycket att hänga i granen. Men det är ju bra att många då tycks vara välgjorda.
Någon av de nyare modellerna? Jag har klämt på både Canon och yongnuo och jag skulle säga att någon av de tusenlapparna man betalar till Canon är för märket och TTL (Canon original)
apersson850
Aktiv medlem
Jag vet inte hur gammal den var. Men jag jämför förstås indirekt med mina egna blixtar, och det är kanske inte rättvist.