EricSthlm
Avslutat medlemskap
Hejsan! Nästa helg ska jag fota en kompis i ett rum med svart väggar. På en vägg hänger det en röd hjärtformad lampa (25watt). Jag vill att lampan ska ljusa i bilden samtidigt som jag använder en studioblixt på kompisen som står framför väggen. Jag vill alltså blanda ljusen utan att få ett djupt färgstick. Jag kommer använda Fuji Velvia 100F eller Fuji Astia 100F 120-film. Kompisen kommer ha låsasblod på sig, därför tänkte jag testa med Velvia så blodet verkligen blir röd.
Jag vill helst ha en bländare mellan 11-32. Jag vet att jag måste ha en lite längre slutartid som släpper in ljuset från lampan på väggen. På min externa ljusmätare kan jag se i "%" hur mycket består av det befintliga ljuset och blixtljuset. Jag vill att dom svarta väggarna ska vara svarta och inte fulla av ett orange/gult färgstick.
Några tips?
Jag vill helst ha en bländare mellan 11-32. Jag vet att jag måste ha en lite längre slutartid som släpper in ljuset från lampan på väggen. På min externa ljusmätare kan jag se i "%" hur mycket består av det befintliga ljuset och blixtljuset. Jag vill att dom svarta väggarna ska vara svarta och inte fulla av ett orange/gult färgstick.
Några tips?