Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bländarförval EOS 70D

Produkter
(logga in för att koppla)

rolfmm

Aktiv medlem
Har en EOS 70D som jag har et lite problem med. Jag fotar med bländarförval (Av), men när jag vill ändra blänarvärdet och vrider på inmatningsratten vid avtryckaren ändras AF-området i stället. Hva gör jag fel?

Kommer du av misstag åt den lilla futtiga knappen för AF som sitter bredvid främre ratten?

Jag har nog i misstag kommit åt nån knapp. Men vilken? Jag har provat pilla med AF-knappen för autofokusmetod, knappen för val av AF-område. AF-ON har ju inget med detta att göra. Sen har jag provat knapparna för AF-lås/FE-lås (förminskningsknappen) och knappen för AF-punkt (förstorningsknappen). Jag får ju ändra bländarvärdet under egna inställningar (Q-knappen) så det är ju ingen panik. Men vad f*** är det jag har gjort??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar