Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bläddra bakåt bland senaste inlägg?

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns någon möjlighet att kunna bläddra bakåt i inläggen utan att leta bland kategorier.

Se bilden jag bifogar, där ser jag att det finns 14 nya inlägg men jag skulle vilja titta bakåt i tiden, kanske se det 23:e inlägget.

Det vore annars en trevlig funktion om möjligheten saknas.

Bilagor

• untitled-1.gif
    untitled-1.gif
    3.6 KB · Visningar: 164
Hej

Jag brukar hålla nere shift då jag trycker på länken, får då ett nytt fönster med tråden, klickar sedan ner det osv.

Roine

Antalet inlägg man ser när man väljer Forum->Läs nya eller använder sin sparade länk med search.php?s=&action=showresults&getnew=true så styrs ju urvalet av när man senast besökte forumet.

Håller med om att det vore bra med en sökfunktion för vald period utan att behöva skriva in ett visst sökord.

Jag skulle vilja...

...kunna plocka fram typ de 20 senaste forumtrådarna/ämnen som skrivits. Just för att snabbare kunna överblicka vad som hänt och vad som diskuterats sedan man själv var inne senast.
En sådan funktion vore bra, men är kanske svår att ordna? *okunnig datatekniskt*

Jag brukar klicka på Senaste foruminlägg på framsidan (rubriken som inte är understruken) så får man en bra överblick över vad som hänt sen sist.

Hej David

Japp, det är den vi pratar om (inledningsvis), men väljer du sedan en av länkarna i sökresultatet kan du inte på ett bra sätt sedan hitta nästa o nästa osv.

Man måste tillbaka till sökresultatet och där välja en ny länk. Nu gör jag som jag skrev tidigare.

Dock löser den länken tex de 20 senaste osv. Så den länken, eller som Jim tipsade om tidigare, som genväg, är klart användbar.

Det verkar som vi pratar om olika saker.

Jag vill kunna gå in under Forum\läs nya och alltid kunna bläddra bakåt mer än kanske bara 11 inlägg.

Ibland när man tittar finns inga nya inlägg, ibland är det två sidor med kanske 32 inlägg.

Jag vill alltid kunna bläddra 50 inlägg bakåt.

Roine, jag förstår och precis som du säger så är det Shift-Klick som gäller.

Mipert, jag förstår vad du vill, men tyvärr så har vi inte den funktionaliteten idag.

Hej

Mipert, det är inte så att sorteringen är annorlunda, har provat så tidigare och fått för mig att sökningen David referer till och som jag använder ger en annan ordning på inläggen än tidigare/Senare när man väl är i forumet?!

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar