Annons

Björngömsle Finland

Produkter
(logga in för att koppla)

Sussie_S

Ny medlem
Hej,
Har ett lite problem som ni här inne kanske kan hjälpa mig med!
Min pappa fyller 60-år nu snart och har pratat om fota björn i Finland ett bra tag nu så vi tänkte att vi skulle uppfylla hans dröm. Det är nu jag behöver hjälpen, vart ska han få åka? Vilket gömsle är bäst? Skall man ta ett paket pris där det ingår resa och allt eller skall man bara boka gömsle och fixa resan själv? Hur många nätter skall man ta?

Tack på förhand Sussie

Hej,
Min pappa fyller 60-år nu snart och har pratat om fota björn i Finland ett bra tag nu så vi tänkte att vi skulle uppfylla hans dröm. Det är nu jag behöver hjälpen, vart ska han få åka? Vilket gömsle är bäst? Skall man ta ett paket pris där det ingår resa och allt eller skall man bara boka gömsle och fixa resan själv? Hur många nätter skall man ta?

Tack på förhand Sussie

jag spenderade för några år sedan fyra nätter i gömsle hos Lassi (articmedia) eftersom jag inte varit på några andra ställen så kan jag inte göra några direkta jämförelser. men där var det mkt välorganiserat o bra på många sätt.
man blir tilldelad gömsle för varje natt. o jag kan tycka det är en fördel att vara två i varje gömsle så man kan turas om att hålla vakt och sova,
vi var där helg efter midsommar och det är ju trevligt då natten är lång o ljus. om det inte blir kasst väder förstås.
gömslena är väl inredda med mkt liggunderlag överallt, dels för att det skall vara mjukt, men även för att dämpa ljud från oss människor. vi fick se flertal björnar o vargar, men även järv en natt. en natt av fyra hade vi inga djur men 3 av fyra tror jag är helt ok.
så man sover på dagarna och går upp framåt 3-4 för middag och sen ut till gömlsena. frukost när man kommer tillbaka o sen i säng, kanske efter ngn bastu. vi åkte egen bil, o färja till åbo. det var en dyr del minns jag. man kanske skulle kombinera med en norrlandstur i sverige då kan man köra ena hållet o båt andra.
vill du ha ytterligare info får du gärna slå en signal, 0733-509060

mvh peter berglin

Hej,

Tack på förhand Sussie

har du fått svar på dina frågor??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar