Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilora kamerastativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Humlan1967

Medlem
Hej!

Jag undra rom någon har erfarenhet av Biloras stativ, de nya alltså. Är de bra eller skräp? Hur står de sig mot Manfrotto, mfl?

Jag har sett ett stativ (trebens) som heter Bilora Perfect Pro Alu som säljs med kulled och undrar nu om det finns någon som använt det eller något av de andra Bilora-grejerna av nyare snitt och kan ge ett relevant omdöme (jag har ett jättegammalt Bilorastativ, men det säger ju inte ett skvatt om hur de håller sig ifag)?

Stort tack på förhand!

Tar upp den här tråden igen för att se om någon vaknar till liv :D

Är det ingen som köpt/använt detta eller liknande stativ? Jag vill gärna tro att det finns annat än Manfrotto där ute (inget alls ont om Manfrotto, men jag vill kolla den övriga marknaden och se hur ni ser på utbudet).

Jag köpte ett HAMA Profil Duo II för ca 30 Euro, och det fungerar jättebra. Också det i aluminium, med kulled och allt... ~~160cm högt i högsta läget...
Dock lite plastiga detaljer...

Vet att det inte besvarade din fråga, men det är en rekommendation om man kikar efter billiga stativ...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto