Annons

Billigaste canon eos 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Samantha

Medlem
Hejsan!

Har kikat runt på nätet lite och billigaste 350D jag hittat med objektiv, batteri, och batteriladdare i Sverige, ligger på 8249 kr inklusive frakt.

En sökning på pricegrabber visade att kameran i USA kostade 6213 kr som billigast.

Då skiljer det alltså 2000 kr i pris.

Någon som vet vad frakt och tullavgift ligger på? Lönar det sig att importera?

Tar gärna emot tips om vart man kan köpa kameran billigast på nätet. Har säkert missat nåt bra ställe.

Kram Samantha :)
 
Det är inte lönt att köpa 350D från USA. Först blir det moms på 25%. Sedan får du ingen garanti, den kan du iofs köpa till, men då är prisskillnaden redan uppäten.
 
Jag kan rekommendera www.pixxass.de. Jag beställde en 350d därifrån för några dagar sedan. Man får betala genom att sätta in pengar på ett bankkonto. Det är enkelt iaf om man har en internetbank. Företaget är ju tyskt, men man kan maila till dem på engelska. För cirka 8500 kr får man en 350d , kitobjektiv, snabbt 1 gb cf-kort, ett par uv-filter och frakt. Frakten kostar 24 euro.

Jag återkommer med en varning om jag mot all förmodan skulle bli blåst ;-).
 
mediacheckpoint.de köpte jag ifrån för alla andra hade slut på sina 350D (dvs digicom, pixxass, technikdirekt (3v!), digitalpear osv). oftast står det på hemsidan att de har kameror hemma men sen när man väl har beställt så står det 3-4 veckor.
 
Hej

Jag köpte också från www.mediacheckpoint.de. Priset med kitobjektiv gick på 794€ + 38E i frakt. Alltså 832€. Blev 7600:- att betala vid leverans. Det är extra bra med mediacheckpoint. Dom kan skicka mot betalning vid leverans. Många anda tyska butiker har ENDAST förskottsbetalning.

/Niclas
 
Tack för tipsen. Jag har nu mailat 5 tyska nätbutiker.

Betalar man ingen tullavgift om man köper från Tyskland?

Kram Samantha
 
Samantha skrev:
Tack för tipsen. Jag har nu mailat 5 tyska nätbutiker.

Betalar man ingen tullavgift om man köper från Tyskland?

Kram Samantha


inte från de länder som är med i eu... dock är det jobbigt att sätta in pengas på utlänska bankes konton. :)
 
johan_w skrev:
inte från de länder som är med i eu... dock är det jobbigt att sätta in pengas på utlänska bankes konton. :)

Nja, det tycker jag inte att det är. Man fick två nummer som det bara var att knappa in. Det är svårt att göra fel. Inga problem om man har en internetbank iaf.
 
niclasc skrev:
Hej

Jag köpte också från www.mediacheckpoint.de. Priset med kitobjektiv gick på 794€ + 38E i frakt. Alltså 832€. Blev 7600:- att betala vid leverans. Det är extra bra med mediacheckpoint. Dom kan skicka mot betalning vid leverans. Många anda tyska butiker har ENDAST förskottsbetalning.

/Niclas


Hur lång tid tog det för dig att få varorna?
 
alme skrev:
Hur lång tid tog det för dig att få varorna?

Jag beställde den 29 april och fick kameran den 9 maj. Klart godkänt då det var kristihimmelfärd imellan.

Dessuton smidigt att få kameran levererad till dörren.

/Niclas
 
Jag fick idag min 350D med tillbehör från pixxass.de. Det tog exakt en vecka från det att jag beställde. Då inräknat tiden som det tog för min bank att skicka pengarna till pixxass bank. Det hela gick mycket smidigt. Jag kan varmt rekommendera pixxass. Länge leve tysk effektivitet!
 
Samantha skrev:
Kul att du fått kameran :) Hur lång är garantin? Gäller garantin även för cfkortet?

Kram Samantha

Garantin på kameran är precis samma som den man får om man köper den i Sverige. Den är på 12 månader om jag förstått det rätt. Minneskortet är av märket Kingston och har livstidsgaranti. Så garantifrågan är enligt min mening inget bra argument för att man ska köpa prylarna i Sverige. Dessutom har ju Canon reparationsverkstäder i Sverige, så man behöver ju inte skicka kameran utomlands om det skulle bli problem.

Kram på dig själv!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.