Annons

Billigast att köpa D60?

Produkter
(logga in för att koppla)

Northern Star

Aktiv medlem
Ville bara göra en snabbkoll ifall någon vet vart i världen man kan köpa D60 billigt & säkert?

Vet att massvis av folk ligger på länkar här.

Tack på förhand.
 
Tyskland verkar vara det de flesta rekomenderar.

Jag köpte min på http://www.algonet.se/~kicgbg/

Fotobutiken i Gårda (Göteborg)

Jag har fått ett väldigt positivt intrycka av dem, men de är inte billigast, långt ifrån. Men service och tillit har ju ett pris det också.

Roine
 
Puh.. 32.900:-..

Var i värden?

Jo www.bhphoto.com har den för 2199$ eller då runt 22.000:- men då är det nog bäst att åka dit och hämta den (när de får in den i lager) annars kostar den runt 30.000:- hemma i Sverige med moms och tull.

I Tyskland hittar du den för runt 26-27 tkr...

I Sverige är kanske Hegethorns billigast med 29750:-
 
Hej

När man jämför priser, tänk då på:
Att D30 och D60 säljs som enbart hus eller som kit, kitet innehåller laddare osv, det gör inte huset.

För dollarpriser tillkommer tax, tullen kan komma att lägga till moms osv om man kör den vita vägen.

Håller med om att nästan 33 kkr är blodigt, men man lever bara en gång....
 
2199$ är priset för HELA kitet.. vill du ha bara huset går detta på 1999$

För dollarpriset tillkommer tax?
Vadå..får man en hund på köpet? :p

jo jag sa ju det...det blir runt 30kkr hemma i sverige (från USA). Knappast lönt altså, utan då om man ska över och handla den. Blir ju en nästan gratis semester.
 
Oj.
BH-Photo, någon som har erfarenhet?

Om man ber en kompis köpa den direkt i affär, kan man undkomma momsen om han tar, säg 100bilder & sedan skickar den som begagnad?
 
Hej

Glöm ej att om du vill ha en kamera måste faktiskt de som annonserar ha den för leverans.

Garanti är ett msåte, många erbjuder internationell garanti, så bevaka det också.

Lycka till

Roine (som erbjöds en D60 i USA nu i våras för drygt 20 000 + tax (6%) men ingen internationell garanti, och avböjde då!)
 
Spelar ingen roll..det är moms och tull även på begagnade varor (eller åtminstone moms). Ända sättet är att ta över den själv (eller kompisen) om man vill vara på den säkra sidan.

Sen är det klart...den ska ju finnas i lager oxå...och det, det är en annan femma...

Annars tillhör B&H en av de bästa handlarna i USA, tillsammans med Adorama.

Jaha..Roine, var det det du menade med tax.. jaja det är ju bara om man köper varan i NY.
 
Killen som annonserar i Foto med en massa importerade Canon grejer tar väl runt 26000:- för D60:an.
 
roinek skrev:
Tyskland verkar vara det de flesta rekomenderar.

Jag köpte min på http://www.algonet.se/~kicgbg/

Fotobutiken i Gårda (Göteborg)

Jag har fått ett väldigt positivt intrycka av dem, men de är inte billigast, långt ifrån. Men service och tillit har ju ett pris det också.

Roine

Snacka om anonyma killar. Jag har bott några tusen år i göteborg och handlat i en mataffär som ligger i samma hus jag tror fotobutiken ligger många, många gånger. Men jag hade ingen aning om att den låg där...
 
Köper man i butik i New York kostar det 8,25% extra i skatt som man ej blir av med ens som utlännig. Beställer man från en annan stat slipper man detta men frakten kan vara dyr.
 
Jag var till B&H i somras. Det är den mest välskötta och imponerande butik jag besökt, alla kategorier.
Visst kan man åka dit och köpa en. Tyvärr kan det bli lite snopet om den är slut i lager och nästa sändning kommer om två veckor (och du som åker hem om fem dar...) Vet inte om de kan "lägga undan" en som man kan hämta. Tvivlar på det...
Visst kan man förlora garantin vid ett billigt köp i USA, men sparar man 10000:- kan man nog chansa lite. Du kan nog reparera ganska mycket för de pengarna OM något skulle strula.
 
Hej alla glada fotografer!

Purfärsk medlem här och ville testa detta. Jag tycker att www.cyberphoto.se - med tanke på deras hemsida - verkar vara mycket professionella och har själv handlat av dem, dock ej min D60 den köpte jag av Mattssons Foto/Lund.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.