Annons

Billigare piratbläck vs. original?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Är det nån som har provat billigare piratbläck från t.ex. http://www.inkclub.com/ ?

Isåntfall, hur står det sig mot originalbläcket?

Jämför man till min skrivare (Canon Pixma P6000D) så är det 40% billigare med piratbläcket, har även hört att de fyller dem med mer bläck. (99 kr original, 59 kr pirat)
(Har sett andra blligare märken också, men inkclub var de enda jag kom på!

Men håller det samma kvalitet?

Då man skriver ut en hel del så skulle det juh inte skada att få det ännu lite billigare (även om min skrivare e ganska billig i drift).

Så, är det nån som provat och är nöjd eller missnöjd?


/Jocce
 
Har provat

På mitt förra arbete var det en som fick för sig att man skulle köpa bläck därifrån eftersom det var billigare.
Tyvärr så höll inte bläcket måttet. Det blev kladdigt och verkade aldrig torka helt. Dessutom höll det inte tätt, utan rann ut i skrivaren.
Nu kan det ju ha varit måndags ex..men har aldrig handlat därifrån igen.Har du sessutom en sån fin skrivare så betala vad originalen kostar..Jag tror det lönar sig i längden.
Dessutom blir det tjafs med garantin om du har pirat bläck
 
Har provat inkclub och hade problem med konstiga färgstick (cyan om jag inte minns fel...), sen har jag några bekanta som använt inkclubs bläck med resultatet att dom fick skaffa en ny skrivare, munstyckena korkade igen och gick inte att få rena. Eftersom dom hade köpt skrivaren (en epson) genom en kampanj från just inkclub så bytte dom den illa kvicks.. däremot har dom inte använt deras bläck igen. Sen vad det berodde på vet jag inte men jag skulle nog ändå inte använda piratbläck pga allt det här med beständighet som knappast blir bättre med pirat-bläck o papper. Det är osäkert som det är ändå.


/Micke
 
Jag har också dåliga erfarenheter av piratbläck. Konstiga färger och igentorkade skrivarmunstycken. Köper nu bara original. Det är helt klart värt det tycker jag.
 
Är du rädd om skrivaren så glöm piratbläck. Färgerna må vara bra men de kan klägga igen skrivarmunstyckena i förtid. Här gäller regeln kvalite lönar sig i längden.
 
Köpte från Inkclub. Numera har jag en icke användbar skrivare. Skrivarhuvudet kladdade ihop totalt.

Edit: Och så länge de fungerade hade jag färgstick som hette duga.
 
"Igenkläggningen" uppstår dessutom ganska snabbt. Min far köpte piratbläck till sin epsonskrivare och då han inte skriver ut så ofta uppstod relativt snabbt tecken på att bläcket torkat med linjer och andra "artefakter" på utskrifterna. Köper man en skrivare för ett par tusen så är det vansinne att skriva ut med piratbläck särskilt om man lägger ner tusentals kronor på andra led i kedjan från motiv till bild.
 
Jocce skrev:
Är det nån som har provat billigare piratbläck från t.ex. http://www.inkclub.com/ ?

Isåntfall, hur står det sig mot originalbläcket?

Jämför man till min skrivare (Canon Pixma P6000D) så är det 40% billigare med piratbläcket, har även hört att de fyller dem med mer bläck. (99 kr original, 59 kr pirat)
(Har sett andra blligare märken också, men inkclub var de enda jag kom på!

Men håller det samma kvalitet?

Då man skriver ut en hel del så skulle det juh inte skada att få det ännu lite billigare (även om min skrivare e ganska billig i drift).


Så, är det nån som provat och är nöjd eller missnöjd?


/Jocce

Har du råd att köpa en förstklassig kamera och då förväntar dig förstklassiga bilder från din skrivare, ska du inte vara "dumsnål" och köpa piratbläck. Samtidigt ska du köpa det bästa original fotopappret som är avsett för din skrivare. /Thomas
 
Re: Re: Billigare piratbläck vs. original?

ThomK skrev:
Har du råd att köpa en förstklassig kamera och då förväntar dig förstklassiga bilder från din skrivare, ska du inte vara "dumsnål" och köpa piratbläck. Samtidigt ska du köpa det bästa original fotopappret som är avsett för din skrivare. /Thomas

Jo, det är en självklarhet för mig!

Men tänkte att chansen fanns att bläcket kanske höll samma mått, men bevisligen är det inte så, så blir nog till att hålla sig till original!


/Jocce
 
Re: Re: Billigare piratbläck vs. original?

ThomK skrev:
Har du råd att köpa en förstklassig kamera och då förväntar dig förstklassiga bilder från din skrivare, ska du inte vara "dumsnål" och köpa piratbläck. Samtidigt ska du köpa det bästa original fotopappret som är avsett för din skrivare. /Thomas

Köp det som fungerar bäst med din skrivare. Ibland kan det vara originalprylar och ibland kan det vara piratgrejjer. Det skiljer dessutom mellan olika pirattillverkare så det första man testar kanske inte är det som fungerar bäst.
 
hopplöst med Piratpatroner

Köpte själv 5nya patroner till mina canon pixma 4000. numera så utskrifterna ut som nått som katten gjort.

köp absolut inte pirat på inkclub
 
Jocce skrev:
Är det nån som har provat billigare piratbläck från t.ex. http://www.inkclub.com/ ?

Isåntfall, hur står det sig mot originalbläcket?

Jämför man till min skrivare (Canon Pixma P6000D) så är det 40% billigare med piratbläcket, har även hört att de fyller dem med mer bläck. (99 kr original, 59 kr pirat)
(Har sett andra blligare märken också, men inkclub var de enda jag kom på!

Men håller det samma kvalitet?

Då man skriver ut en hel del så skulle det juh inte skada att få det ännu lite billigare (även om min skrivare e ganska billig i drift).

Så, är det nån som provat och är nöjd eller missnöjd?


/Jocce

http://www.wesellcd.com så tar dom för orginalpatroner till din skrivare 89:- för Bk,C, M, Y och för Pc och Pm 86:-

Så det blir ca 60:- billigare per set mot vad du köpt tidigare.
/Robban
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.