Annons

Billiga Sandisk Extreme III Compact Flash

Produkter
(logga in för att koppla)
Äkta?

Ska det inte stå 4GB på kortet?
Det gör det på mitt. (köpt i butik på stan)
Och det gör det på Sandisk hemsida

Edit/
Eller tycker dom att dom hittat på ett bra sätt att slippa ha olika bilder på korten beroende på kapacitet?
 
Vet inte men åtminstone när man kollar Sandisks egen hemsida ser kortet likadant:
http://www.sandisk.com/Corporate/Default.aspx?CatID=1141

Har själv tre olika Extreme III -kort, en från Webhallen, en från datorbutiken.com och sedan den här från Mymemory. Webhallens kort har jag köpt cirka 1,5 år sedan och den ser ut som i flesta bilder, två andra ser ut som i Sandisks hemsida. Kanske man har ändrat design lite?

Förresten, i kortet står 4GB...
 
Jukkah skrev:
Vet inte men åtminstone när man kollar Sandisks egen hemsida ser kortet likadant:
http://www.sandisk.com/Corporate/Default.aspx?CatID=1141

Har själv tre olika Extreme III -kort, en från Webhallen, en från datorbutiken.com och sedan den här från Mymemory. Webhallens kort har jag köpt cirka 1,5 år sedan och den ser ut som i flesta bilder, två andra ser ut som i Sandisks hemsida. Kanske man har ändrat design lite?

Förresten, i kortet står 4GB...

Det är faktiskt sant, kortet ser ju likadant ut. Kanske designen har förändrats på annan "årsmodell"?
Tjaa, har du verkligen 4 Gb sår är väl allt ok? =)
 
De har ändrat designen på kortet i och med att de höjt hastigheten från 20 till 30 mb/s

De har ju pga detta blivit ännu mer prisvärda dessutom!
 
Ja, på mitt kort, var lite otydlig. Jag antar att man har använt samma bild för alla annonser..
 
Tack för tipset Jukka!
Beställt ikväll och får se om det är original eller inte när det kommer, prisvärt är det i alla fall...
Verkade vara en seriös sajt, så jag är inte orolig.
 
Senast ändrad:

Nope, det var det jag reagerade på först också.
Men det jag menade med att de ser likadana ut är korten på Sandisk egna sida och korten på mymemory.com.
Man borde kunna lita på Sandisk själva eller? =)

http://sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=1182
 
gedjan skrev:
Tack för tipset Jukka!
Beställt ikväll och får se om det är original eller inte när det kommer, prisvärt är det i alla fall...
Verkade vara en seriös sajt, så jag är inte orolig.
Nu har jag fått mitt, och visst är det original. Den nya 30Mb/s versionen och med väska cd osv.
//Janne
 
Det är sant, man behöver använda koden! Prisen är verkligen billig, törs inte ens försöka komma ihåg hur mycket jag betalade för minneskort fem år sedan...
 
Googlat om mymemory.co.uk

De håller till på Jersey och vet inte om det gör att de kan hålla lägre priser ?

Läste det här på ett omdöme om mymemory


Their delivery is usually done via JerseyPost in Jiffy bags, this helps avoid Customs stalling the delivery. Delivery is usually on the couple of days following your order if the items are in stock. You are only charged once for delivery per order, even if your order comes in mutliple packages.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.