Tobbe.T
Aktiv medlem
Sitter o kikar runt lite efter en blixtkabel för att köra blixten "off shoe", antingen med TTL, eller utan.
Kameran den ska passa är en Minolta Dynax 505si.
Frågan jag har är:
Är det ngn annan här som har investerat i liknande kabel, och kanske gjort en liten undersökning vart man kan hitta dessa billigast?
För när jag kollat med de "stora" fotohandlarna kostar det rätt mycket (ca 1500,och det är lite väl mycket för en kabel tycker jag.
Så om ngn har hittat en billigare så vill jag gärna veta det =)
Funderar som sagt även på att köra med en standard kabel, (om det fins sådana som passar?) som inte har TTL, eller om det e rekomenderat att köpa med TTL för att undvika massa onödigt strul.
Har ingen blixtmätare så...
/Tobbe
Kameran den ska passa är en Minolta Dynax 505si.
Frågan jag har är:
Är det ngn annan här som har investerat i liknande kabel, och kanske gjort en liten undersökning vart man kan hitta dessa billigast?
För när jag kollat med de "stora" fotohandlarna kostar det rätt mycket (ca 1500,och det är lite väl mycket för en kabel tycker jag.
Så om ngn har hittat en billigare så vill jag gärna veta det =)
Funderar som sagt även på att köra med en standard kabel, (om det fins sådana som passar?) som inte har TTL, eller om det e rekomenderat att köpa med TTL för att undvika massa onödigt strul.
Har ingen blixtmätare så...
/Tobbe