Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig Led-Panel för filmning till DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Det är minst sagt en Djungel bland fototillbehör!

Blev lite sugen på en Led-Panel för filmning.
Liknande denna:
ArticleImage.13255.jpg

(Bild från Google)

Finns hur dyra som helst att köpa och som vanligt riktigt billiga på t.ex. Ebay.

Då jag misstänker att det här är en sådan sak som kommer användas 1-2 gånger per år, så är jag inte jättesugen på att lägga några enorma summor på det hela.
Kikade därför runt en massa på Ebay, men som vanligt vet man att det är svårt att plocka ut guldkornen bland resten så att säga.

Tänkte därför kolla om någon här har erfarenhet av billiga Led-Paneler och kan rekommendera något och kanske ge tips på vad man ska undvika?



/Jocce
 
Jocce : kolla in https://www.lumecube.com/ ! Jag köpte en sån på fotomässan för en tusing.
Fördelen med den lösningen är att man alltid kan ha den med sig, och i förlängningen använder man den mer än en konventionell.
Även om en stor panel säkert ger bättre ljus är det för mig viktigare att grejorna blir använda, vilket den lilla fjutten från Lumcube blir.
Jag har en vanlig ledpanel från Dörr också, den är bra. Men inte lika smidig. :)
 
Jocce : kolla in https://www.lumecube.com/ ! Jag köpte en sån på fotomässan för en tusing.
Fördelen med den lösningen är att man alltid kan ha den med sig, och i förlängningen använder man den mer än en konventionell.
Även om en stor panel säkert ger bättre ljus är det för mig viktigare att grejorna blir använda, vilket den lilla fjutten från Lumcube blir.
Jag har en vanlig ledpanel från Dörr också, den är bra. Men inte lika smidig. :)


Ser cool ut, men svårt att se att den ger en bra belysning som inte blir "spot".

Har du något filmningsexempel med den, jämfört med t.ex. din Dörr?


/Jocce
 
Nej jag har inget exempel att visa upp. Men jag kan säga att det mycket riktigt är som du säger, mer spottigt med den lilla.
För mig personligen väger storleken och smidigheten mer dock.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.