Annons

Billig digitalkamera med bra AF?

Produkter
(logga in för att koppla)

.Z.

Aktiv medlem
Min son är piercare & tar ofta bilder på sina "offer", då oftast närbilder på piercingar. Han är inne på sin andra digitalkompakt & det största problemet är autofokusens misserabla prestanda vid svagare ljus.

Ok, när han fotar piercing så kan han ju fläska på med belysning men han fotograferar även till vardags & kommer ofta & ondgör sig inför mig hur dåligt det fungerar vid svagare ljus.

Nu börjar jag bli less på att han lånar min D7D i tid & otid :)-) & undrar därför om någon kan ge mig råd om en digitlkompakt, inte alltför stor, som har erkänt bra AF vid svagt ljus. Snabbhet är inte så viktigt utan mer förmågan att kunna ställa in skärpan i rumsbelysning.

Både begagnat & nytt är intressant & en maxgräns på 1800 kronor är att föredra. Obs att jag efterlyser en modell som är mycket bra jämfört med medel då jag själv tycker att de normala oftast är under all kritik. Zoom eller fast optik kvittar...

//Larsa

Hmmm.

Har tydligen valt fel titel på tråden...

Någon? AF-säkerhet i dålig belysning prioriteras.

Är Sonys kameror bra på detta? Testade en för ett par år sen som var bättre än något jag testat, kommer dock inte ihåg modell?

//Larsa

Detta är säkert inte till så mycket stor hjälp, men vad jag har förstått av allt jag hört och läst så ska sonys kameror ha bra af även i mörker.

Jimpawa skrev:
Detta är säkert inte till så mycket stor hjälp, men vad jag har förstått av allt jag hört och läst så ska sonys kameror ha bra af även i mörker.

Mmm, har en känsla av det själv men vet inte.

Vill ha input på detta då jag tycker att AF på konsumentdigitalare i svagt ljus oftast är under all kritik.

//Larsa

Jag tror i alla fall att du utan problem kan stryka Konica Minoltas Digital kompakter, så då är det lite färre kvar.=)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar