Annons

Billig bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Oooh jag är så glad & nöjd för mitt "fynd" att jag bara måste få dela med mig.

Var idag till min lokala tyghandlare för att leta tyg till en bakgrundsfont till min nybyggda studio. Jag frågade om de hade tyg i större bredder än de normala 90 & 150cm. Och håll i er nu, de hade tyg i källaren på 250cm bredd.

Hurra! tyckte jag och bad dem genast att mäta upp 10m utan att ens fråga vad det kostade per meter. Tyget var mönstrat i olika blå och turkosa nyanser, vilket jag tyckte var helt ok då jag tänkte färga tyget med textilfärg. Tanken var att få en melerad bakgrund istället för de statiska enfärgade.

När jag sedan följde "tygflickan" till kassan så visade det sig att tyget kostade mig 9 kr/m (!!!) och som en liten bonus så fick jag 11.5 meter till priset av 10 :)

Textilfärgen kostade mig 130 kronor (köpte två frp) så totalt har jag fått mig två bakgrunder i måtten 2,5 x 5,75 för 220 kronor...det känner jag mig rätt nöjd med :)
 
Grattis!

Jag köpte 5m x 1.6m på Jysk för 75:- i en blåmelerad ton. Lite stretch i tyget så att det är lätt att få slätt, nästan lika bra deal som för dig!

// Lazze
 
Ja det var ju inte fel pris det heller :)
Jag hade ngt sånt i tankarna jag också, men jag ville ha den bredare än 1,6 meter.
Tyvärr blev det ingen stretch i detta tyg, man får alltid kompromissa med ngt :)

/C
 
Jadå, jag ska ordna bilder idag eller imorgon. Jag ska bara göra klart dem, har inte hunnit med att sy kanaler och fålla ännu :)

/C
 
Nu har jag fått upp bakgrunden och tagit lite bilder :)

Dock har jag bara satt upp den ena av dem, den blå. Den andra är lika stor men gråsvart till färgen.

Bild 1:
 

Bilagor

  • bakgrund1.jpg
    bakgrund1.jpg
    42.7 KB · Visningar: 671
Imorgon skall snickaren komma och sätta upp lister, fönsterfoder och golvsockel. Sedan är min lilla fotostudio klar...iaf rummet för själva fotograferingen. Fikarummet är inte klart ännu :)

Återkommer med fler bilder senare..

/C
 
De där ser fint ut! Bra färg... perfekt för tex barnfoto.

Bakgrundsbelysning och sedan hyfsad avstånd så blir det kanon!

/ Tom
 
Okej. Då blir det inte teleobjektiv direkt! ;) Men det skall väl fungera. Hyffsad frihet med placering av blixtarna får du nog.

Jag har ett långsmalt rum, 3,5x7,5m. Så avstånd till kameran är lugnt. Men det är på gränsen för att kunna placera två blixtar. Räknar med att få till i alla fall två meter mellan modell/blixt när de står snett framifrån modellen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.