Annons

Billig AmatörPorrsite?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

prinsen

Aktiv medlem
Tror att Fotosidan har blivigt något av en amatörporr site.
Jag blir så less när jag ser som, En brud som ligger i en gammal båt.
Plat ljus och en kompo som inte säger ett skit. Den får massor av komentarer, Medans en Superbra bild "Som INTE innehåller en brud i string och topless" bara får "Ja skulle nog inte centrera den så." 1 Komentar.
Varför har det blivigt så här?

Förstår det inte.
Jag ska inte säga att det kan vara kul att titta på lite "Konst" bilder men en bild som inte säger ett skit, och får massor av ungkarls svar, då bli jag lite sur.
Det går inte att kontrolera detta men varför bemöda sig att komentera en sådan bild?
När man kan komentera en bild som någon verkligen har tagit sig tid och pengar att ta, Dessutom kanske tillochmed fått till en bra bild.
Jag kan inte förstå det.

Adam

Kapade för tidigt, den här diskussionen om "porr" på fotosidan får för stort utrymme.
Ägna tid åt att betrakta bilderna och kommentera dem i stället för eviga diskussioner som inte kan komma till ett entydigt svar.

Det finns förresten en aktiv tråt som redan behandlar ungefär detta ämne.....

Självklart får du det man det fins ju en aktiv tråd, snarlik denna. Jag tycker bara att det blev lite för mycket man om intresset finns så skall det väl diskuteras.

Jag håller inte heller med om att fotosidan skulle blivit en amatörporrsite, långt därifrån. Men, som bekant, vad man tycker är porr och inte är ju välidgt personligt.

Mvh
Andreas

Adamlid skrev:
Nähä, Man får tydligen inte ens skriva av sig lite.

Dåligt.
Visst får du det. Vad Andreas menade var att det redan finns en aktuell tråd i detta ämne. Du får givetvis starta en ny råd om du vill, men det är enklare om man håller sig till samma.
Dessutom har du väl skrivit av dig? Du har väl mer eller mindre gjort Copy>Paste från den här bilden.

Jag tror vi får ta och införa någon funktion så man kan stänga av att se vissa motivkategorier, så slipper man "ramla in" på sådant inte gillar att se.

Oj, vad trött man kan bli på alla dessa kommentarer om porr. Man börjar undra om de som klagar har överhuvudtaget sett porr.
På denna sidan ska det ju vara olika sorts bilder. De bilder som vissa här kallar porrbilder platsar inte ens i FIB Aktuellt från 70-talet. Det är skillnad om bilden skulle finnas i Frälsningsarmens tidning. Här i detta forumet måste vi kunna ha olika sorters bilder, natur, kattbilder, porträtt och naket mm.

Inom konsten har naket funnits sedan länge i olika former. När det gäller fotografi så klassar man det ofta snabbt för porr.

Jag ska snart lägga upp lite nakenbilder som lök på laxen så får dessa moralgubbar(! o kärringar) tycka vad de vill.

Tröttsam diskussion nu...

Alla bilder är väl välkomna här?
Så man kan ju undra då med alla andra amatörbilder, som inte innehåller porr... Ska man inte kommentera dom heller? För det är ju amatör.. Tänk om den som lägger upp en bild med en naken tjej (som du kallar det amatörporrbild) och vill ha lite tips och hjälp till en bättre bild, ska han eller hon då inte få det?
Men alla andra som är amatörer och lägger upp andra sorters av bilder, dom ska få?
Jag kan inte förstå.. man kan väl inte bestämma vad ANDRA ska fotografera?
Om man nu ser fel i bilden kan man väl berätta det på ett vänligt sätt, istället för att kalla det amatörporr..

Och om man nu har något emot den sortens av bilder, då finns det INGET tvång att titta på dom heller.

Medans en Superbra bild "Som INTE innehåller en brud i string och topless" bara får "Ja skulle nog inte centrera den så." 1 Komentar.

Jag har fått både femmor i betyg och bra kommentarer och min kamera har aldrig varit i närheten av en brud med string.

varför bemöda sig att komentera en sådan bild?

Säger han som skrivit längst kommentar till bilden i fråga.

Slutligen är det väl upp till var och en att besöka fotosidan.se ?
Sidan kan inte anpassas efter varje användares individuella önskemål och det tycker jag att man får acceptera. Jag är otroligt glad att denna sida finns och hade jag inte gillat bilerna på den hade jag nog inet besökt den!

Jag tror att de flesta skulle kunna bli nöjda med Christers förslag att varje besökare själv kan sortera/blockera de kategorier av foton man inte vill ägna tid åt eller är intresserad av.
Man anger ju själv de kategorier ens bild hör till då man lägger ut den. Då skulle varje besökare kunna fylla i vilka kategorier bilder man är intresserad av och vill se. Inställningen borde kunna sparas så länge man själv vill.
Detta är nog inget problem för dessa killar som gjort denna suveräna site, som redan är så snabb och bra. Då slipper de som inte vill se kattbilder, blommor eller naket osv. att göra det.
En tanke bara.

Det skulle ju kunna fungera, att man får göra sina egna inställningar.
Men blockerar man inte sej själv då?
Man kan ju också missa en bild som man trodde man inte skulle gilla, bara för man har sett en del av den sorten som man inte gillat tidigare. Och helt plötsligt dyker det upp en bild av den kategorin som man skulle gilla..

Iof. kan man ju ändra sin inställning då.. men jag tycker ändå det är ett sätt att blockera sej själv och sin utveckling.

Men, man får ju göra sina egna val då iaf :)

//Camilla

clindh skrev:
Jag tror vi får ta och införa någon funktion så man kan stänga av att se vissa motivkategorier, så slipper man "ramla in" på sådant inte gillar att se.
Det här hajar jag inte. Man vill väl se allt som kommer in? Det är väl lite av grejen med fotosidan; att få nya impulser och input.
Jag har ju till och med upptäckt bra naturbilder. HUGA!!!

Go Calle, Go Calle! Jag förstår inte varför alla dessa nakenfotografer klagar, de borde var just de som får värdefullast feadback på sina bilder. Om jag plåtade naket skulle jag vara tacksam om jag fick reda på att jag var gick över gränsen och försöka föra en mogen dialog med kommentatorerna. Och förhoppningsvis lära mej mer om mina egna bilder.

Vi kanske skulle börja med att bena ut vad som är porr och inte. Vissa verkar tycka det är porr så fort de ser ett bar bröst eller rumpa med på bild.

Kan inte redaktionen undersöka om man kan få tillåtelse att visa Man Ray:s Mr and Mrs Woodman? Under en begränsad tid eller så. Det är porr, dessutom med klass på arbetet.

Mvh
Maverick

Jag vet inte om ni har förstått, Men jag ville bara påpeka att en bild med en brud i string får massor av bra kreativa komentarer "INTE för att det är fel." medans en annan bild "ex" En bra naturbild inte får en enda komentar.
Det är det jag ville ha fram. Men det verkar inte som om det ska gå, Nä istället hackar vi sönder Adams dialog.
Tack ska ni ha.

PS , Jo jag kan copy/paste funktionerna.

Tack för ordet.

Adam

Det är onödligt med massor av trådar som behandlar samma sak, adam.

Dessa eviga diskussioner där vissa medlemmar klagar på andra medlemmar och deras bilder börjar fler och fler tycka är jobbiga. Jag tycker det är skitirriterande redan.

Ja, man får skriva vad man vill, men man får vara beredd på att folk säger emot om man kommer med något dumt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar