Annons

Billig 10D/300D - Multidiscount OK?

Produkter
(logga in för att koppla)
Handla hos ett känt företag, ex Scandinavian eller Cyber, dom rippar inte folk på pengar för att sedan inte leverera.. Det är inte värt risken att bli blåst på x antal 1000-lappar bara för att spara några spänn..

Jag köpte min 300d lite dyrare (faktiskt inte så mycket) från svensk återförsäljare. Nu är det hos garantirenovering, hade varit dyrt och komplicerat om jag hade varit tvungen att skicka det utomlands...

Vad Canons garanti beträffar så lär det vara en europagaranti, dvs. har du köpt kameran i Europa kan du lämna i den i valfritt land. Det fick jag höra när jag beställde min IXUS 400 från Tyskland iaf. Kolla med Canon om ni undrar.

Nu gå jag precis och väntar på min tysklandsbeställda EOS 300D. Den borde komma vilken minut som helt faktiskt. :)

Jag har beställt både från technikdirekt.de och photoandmore.de. Jag anser båda vara seriösa och pålitliga. Jag har precis hämtat min EOS 300D som tog fyra dagar att få levererad. Bra tycker jag! Vid båda tillfällena har jag blivit ombedd att skicka ner en kopia på mitt pass för att verifiera mitt kreditkort.

Ett tips när du beställer från utlandet är att fråga om varan finns i lager först...

Ang. garantin så är jag inte helt säker på om den gäller i hela Europa, så kolla gärna med Canon. Men enligt min kompis är det så, jag har bara inte kollat själv.

Staffan

Jo med canons grejer får man med ett "european warranty card" Det fick jag iaf med min G5:a Funkade super att lämna den i Sverige hos närmaste canoncenter.

ANNONS