Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildvisning via HD-TV

Produkter
(logga in för att koppla)

ckwano

Ny medlem
Hej!
Hur bör bildvisning till HD-TV gå till?
När jag ska visa mina foton inför släkt och vänner använder jag ett USB-minne som jag sätter i HD-tv:n. Upptäckte dock, att det blir bättre bild, med mer färgdjup osv om man visar bilderna direkt från kameran via HDMI kabel kopplad till TV:n

Varför blir bilden så mycket bättre om man visar den direkt från kameran vid HDMI kabel än om man sparar ner samma bild till dator och sen till USB som sen sätts in i HD-TV:n.

Går någon information förlorad när man sparar över fotot till annan media?
Bör man kanske spara bilderna på kamerans SD-minne och byta när minnet är slut?
/Christian
 
Senast ändrad:
Hej!
Varför blir bilden så mycket bättre om man visar den direkt från kameran vid HDMI kabel än om man sparar ner samma bild till dator och sen till USB som sen sätts in i HD-TV:n.

Går någon information förlorad när man sparar över fotot till annan media?
Bör man kanske spara bilderna på kamerans SD-minne och byta när minnet är slut?
/Christian
Jag antar att det måste till någon form av bildvisare (mjukvara) som finns inbyggd i TV:n för att kunna visa bilderna från USB-minnet. Det kan vara så att denna mjukvara inte är lika bra som kamerans på att visa bilderna vad gäller upplösning o dyl.

Har inte superkoll på detta, men jag finner det troligare att ovan stämmer än att information skulle gå förlorad bara för att du sparar över bilderna till annan media.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.