Annons

Bildvisning i surfplatta

Produkter
(logga in för att koppla)

nho1

Aktiv medlem
Har funderat på att skaffa en ny surfplatta, har tidigare använt Ipad men funderar på att testa en androidplatta denna gång.
Har primärt kollat in Sony Tbalet Z4 och Samsung tab S2.

Eftersom dessa har USB anslutning, kan man då ansluta en minneskortläsare och på enkelt sätt titta på nyligen fotograferade bilder ute på fält i läsplattan?

Då skulle man också kunna göra en grovselektering och ta bort en del kort innan man laddar in dem i datorn hemma senare.

Någon som testat?

Gör så med min Androidplatta men kör med Micro SD kort i kameran som passar direkt i plattan så blir det enklare men väldigt smidigt att kolla och rensa i fält och se om man fått till allt eller om något måste tas om.

Hej.

Jag kör bilder på Samsung Tab S2 som ger fantastisk bildkvalitet.
Jag har minneskort i plattan som jag lagrar bilder på, bilderna för jag över från datorn via usbkabel.
Funkar finfint.

Har funderat på att skaffa en ny surfplatta, har tidigare använt Ipad men funderar på att testa en androidplatta denna gång.
Har primärt kollat in Sony Tbalet Z4 och Samsung tab S2.

Eftersom dessa har USB anslutning, kan man då ansluta en minneskortläsare och på enkelt sätt titta på nyligen fotograferade bilder ute på fält i läsplattan?

Då skulle man också kunna göra en grovselektering och ta bort en del kort innan man laddar in dem i datorn hemma senare.

Någon som testat?

Jag har en betydligt mer avancerad lösning. En Camera ranger som både kan styra en Canon eller NIkon kamera samt skicka över bilderna till en iPad eller iPhone.
Det fungerar när man kopplat upp allt mycket bra.
Under kontrollerade fotograferingar händer det att jag använder detta. Det är ungefär som när man fotar teethered. Ger bra kontroll men är bökigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar