Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildvisning efter import från Aperture till Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Blander

Aktiv medlem
Eftersom Aperture fasas ut planerar jag att flytta alla foton till Lightroom. Har läst steg för steg-guide. Följande rutin rekommenderas: originalfotona exporteras först (som RAW), därefter söker man upp alla editerade bilder och exporterar dem för sig (som TIFF). Därefter importeras alltihop till Lightroom. Men problemet är att i Lightroom lär ju då alla foton visas sida vid sida, både originalet och den editerade versionen. Antar att man manuellt kan välja "hide" på originalbilden så att den kopplas till editerade versionen men döljs. Men eftersom jag har flera tusen bilder, och kanske 50% av dem är editerade, så blir det enormt mycket handpåläggning. Någon som har ett tips på en workaround för detta?

Inget svar på din fråga men om du byter till LR bara för att Aperture inte kommer att utvecklas mer så tycker jag att du ska vänta tills man vet mer vad nya Photos kommer att erbjuda.

Om du däremot byter till LR för att du vill ha LR så är min kommentar överflödig...

Inget svar på din fråga men om du byter till LR bara för att Aperture inte kommer att utvecklas mer så tycker jag att du ska vänta tills man vet mer vad nya Photos kommer att erbjuda.

Om du däremot byter till LR för att du vill ha LR så är min kommentar överflödig...

"Photos"? Vad är det? Menar du nya iPhoto?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto