Annons

Bildstorlek?

Produkter
(logga in för att koppla)

Eric Blomgren

Aktiv medlem
Hej!
Har fått frågan av ett band (kaamos) om de får ta del av mina bilder jag tagit på dem live. De vill använda dem i tidningar de medverkar i, såsom intervjuer och dylikt. Eventuellt även på deras hemsida... Bland annat skulle de nog användas i en grekisk (!) blaska som heter "metal hammer" som skulle ha en 4-sidors artikel om bandet.
Jag kommer inte ta betalt för bilderna mer än att jag får ett ax av nya skivan. Känner att jag e såpass amatör och bandet är inte så jättestort, vill stödja dem så gott jag kan. Plus att jag får lite reklam för mig! Satte givetvis mitt namn och e-mail i hörnet på dem.

Så till frågan: När jag mailar bilderna till bandet, hur stora ska de vara? de jag skickat har varit i ca 300kb/st. Är det för litet?
Tack! /Eric

Hej,

Det beror ju på hur stora de kommer vara i magazinet. Det viktigaste är ju inte storleken i sig utan kvaliteten.Runt 300 i upplösning iallafall, tror jag nog. Testa och se hur stor du kan få bilden vid ändring av upplösningen i PS. Möjligen skall bilderna väga mer ju bättre kvalité det är.

// Isbikta

ANNONS