ANNONS
Annons

Bildstöld

Produkter
(logga in för att koppla)

j0lt

Medlem
Har lagt upp denna i en annan del av forumet men detta känns mer som rätt forum.

Bildstöld?
Hej, jag har en fundering på en sak, eftersom jag inte är så vidare insatt i ämnet. Jag kollade just klart på Idol, och under kärleks temat såg jag då en bild som flashade upp i cirka 5-10 sekunder på en stor skärm bakom "artisten". Då såg jag i min häpnad att det var min bild som de tagit, som jag tagit till min privata vimmel-bilder site.

Det måste väl vara en grov bildstöld?, tänkte mest på att det är sjukt mycket folk som ser just den..

Tacksam för svar och åsikter om vad jag ska göra.

Ett bra tips är att söka på alla trådar här som heter något med "bildstöld", "olovligt", "ersättning", "publicering" etc ...

Det finns hur många som helst trådar som behandlar just det ämnet, även om det i detalj inte rör sig om samma sak.

/aafe

Ett bra tips är att söka på alla trådar här som heter något med "bildstöld", "olovligt", "ersättning", "publicering" etc ...

Det finns hur många som helst trådar som behandlar just det ämnet, även om det i detalj inte rör sig om samma sak.

/aafe

Okej, det klassiska forum svaret men tack ändå.

Simon-Petter, det första du ska göra är att ta kontakt med Idolredaktionen och diskutera saken med dem. Fråga varifrån de fått bilden, förklara att det är din bild -- och att du vill ha betalt.