Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspelsfunktion som jag söker..

Produkter
(logga in för att koppla)

serenity

Avslutat medlemskap
Kanske en väldigt enkel fråga men jag har inte lyckats söka mig fram till svaret så sista utvägen är att skapa ett nytt ämne.

Jag letar efter ett program för att göra bildspel där jag kan alternera mellan att antingen visa en "helbild" och visa två "halvbilder". Dessa halvbilder skall kunna släckas och tändas oberoende av varandra. Ungefär på samma sätt som jag tänker mig att bildspel med flera projektorer kan tänkas fungera. Jag har gjort en liten animerad gif för att försöka förtydliga min fråga.

Tacksam för all hjälp!

Edit, ser att den bifogade filen inte verkar fungera.. återkommer ikväll/natt med nytt försök, måste springa nu..
 

Bilagor

  • testbildspel2.jpg
    testbildspel2.jpg
    2.3 KB · Visningar: 281
Kanske en väldigt enkel fråga men jag har inte lyckats söka mig fram till svaret så sista utvägen är att skapa ett nytt ämne.

Jag letar efter ett program för att göra bildspel där jag kan alternera mellan att antingen visa en "helbild" och visa två "halvbilder". Dessa halvbilder skall kunna släckas och tändas oberoende av varandra. Ungefär på samma sätt som jag tänker mig att bildspel med flera projektorer kan tänkas fungera. Jag har gjort en liten animerad gif för att försöka förtydliga min fråga.

Tacksam för all hjälp!

Edit, ser att den bifogade filen inte verkar fungera.. återkommer ikväll/natt med nytt försök, måste springa nu..

Den funkar inte för att du sparat gif-filen som en Jpg.
 
Ingen som vet?

Såg att min tråd hamnat på sida två.. gör ett sista försök att få hjälp med min fråga gällande bildspelsprogram:

Jag letar alltså efter ett program för att göra bildspel där jag kan alternera mellan att antingen visa en "helbild" och visa två "halvbilder". Dessa halvbilder skall kunna släckas och tändas oberoende av varandra. Ungefär på samma sätt som jag tänker mig att bildspel med flera projektorer kan tänkas fungera. Jag har gjort en liten animerad gif för att försöka förtydliga min fråga.

Har lagt upp en enkel demospel

http://lundstrom.weebly.com/uploads/4/5/7/5/457533/testbildspel.gif

Tacksam för ev. hjälp!

//Peter
 
Bildspelsfunktion

Går både i ProShowGold och ProProducer m fl program. Det är tyvärr litet arbete med detta. Du måste göra helbilder av Dina halvbilder. Dvs lägga mask på ena halvan som det inte är bild på. När båda bilderna visas får Du göra en helbild av båda tillsammans.
MVH
Chras
 
Går både i ProShowGold och ProProducer m fl program. Det är tyvärr litet arbete med detta. Du måste göra helbilder av Dina halvbilder. Dvs lägga mask på ena halvan som det inte är bild på. När båda bilderna visas får Du göra en helbild av båda tillsammans.
MVH
Chras

Tack för ditt svar! Synd att det inte finns något enklare sätt. Hade varit skönt om man lite friare kunde testa olika bildkombinationer.

//peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.