Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel med loop

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hej,
fotade mat åt en restaurang igår, och ska sätta ihop bilderna till en film som ska gå på deras monitorer. Har aldrig gjort det tidigare, men tänkte hur svårt kan det vara....

Visade sig vara besvärliga än vad jag trodde alla, satt uppe till 02.30 inatt utan att få till det.

Har Adobe CC så jag har after effects, premiere osv. Jobbade med After effects igår, och det går ju bra att göra en film. Men får inte till loopen...

Är det någon som har tips på hur jag löser det här?

Tv:n verkar stöda dom här formaten:
DVB-T H.264 MPEG4
DVB-C
Media player
PVR Inspelning

Tydligen fungerar det inte så bra på hans tv, han säger att det blir en svart ruta mellan looparna. Sitter i After effects nu och försöker få till en film.

Vet hur man exporterar det som en film nu, och hur man kan loopa filmen. Men filmen blir gigantisk stor. Vad skulle ni ha kört för inställningar vid renderingar för att visa bilder på mat på en bildskärm med upplösning 1920x1080?

Busenkelt i Premiere Pro.
Tricket är att du skall starta med att bestämma hur länge varje bild skall visas.
NÄR du skapa projektet.
Hinner inte förklara mer nu men återkom med frågor
/Erik

Busenkelt i Premiere Pro.
Tricket är att du skall starta med att bestämma hur länge varje bild skall visas.
NÄR du skapa projektet.
Hinner inte förklara mer nu men återkom med frågor
/Erik

Jag tror jag har lyckats med det, varje bild visas i fem sekunder, och hela klippet är ca 1 min lång. Men sen då? Hur loopar jag den?

hmmm
Finns Encore kvar i Adobe CC?
Det är enda vägen jag känner till.
Jag har bara gjort DVDer o då använt Encore.
Sen kan du i Encore sätta HUR det skall spelas upp.
Kommer jag ihåg rätt så kommer Encore protestera om du inte har satt hur det skall bete sig när DVDn kommer till slutet.

Hum. Inte för att lösa ditt nuvarande problem utan kanske ditt slutproblem: Om TVn klarar alla de formaten, borde den då inte ha en bildspelsfunktion för stillbilder?

Är det verkligen ingen som gjort något liknade?

Det är 13 bilder som ska visas i ca 5 sekunder var, med en viss överlappning och den videon ska loopas om och om igen. Att det ska vara så svårt...

Håller på att rendera en film nu, som är 3h timmar lång och den blir på 6-7 GB och jag är osäker på om hans tv stöder formatet. Finns alldeles för många alternativ när man ska rendera för att jag ska känna mig säker.

Enklast vore väl en mediaspelare (med HDMI anslutning) som loopar bilder. Antingen ansluten till nätet så att du på distans kan lägga in nya bilder, eller med plats för minneskort/USB-minne.
Om det bara är stillbilder, varför krångla till det med video på flera GB?

Finns billiga Androidenheter eller enklast möjliga: en AppleTV för 890kr ink moms.

Enklast vore väl en mediaspelare (med HDMI anslutning) som loopar bilder. Antingen ansluten till nätet så att du på distans kan lägga in nya bilder, eller med plats för minneskort/USB-minne.
Om det bara är stillbilder, varför krångla till det med video på flera GB?

Finns billiga Androidenheter eller enklast möjliga: en AppleTV för 890kr ink moms.

Problemet, vilket jag inte har skrivit något om, är att det är tre tv apparater han ska köra bildspelet på. Vet inte om det finns någon mediaspelare med så många utgångar på, annars måste han köpa flera.

Men tv:n ska klara av bildspel och videouppspelning, och kunden skulle kolla upp om det var något mjukvarufel som gör att det blir en paus mellan bilderna. Har själv inte kollat på tv:n och hur inställningarna fungerar på den.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto